مرضیه هاشمی:

حقوق زنان در غرب نادیده گرفته می‌شود

مرضیه هاشمی گفت: در دنیای غرب بسیاری از حقوق زنان نادیده گرفته شده و تضعیف می‌شود و جنبش «می تو» که چند سالی است به راه افتاده گویای این امر است.
کد خبر: ۳۳۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ - 06March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی که چندی پیش در جریان سفر به آمریکا بازداشت شده بود، در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین تفاوت‌های زنان در دنیای غرب و ایران موضوع آزادی است، در ایران زنان و مردان از آزادی حقیقی و بیشتری نسبت به دنیای غرب برخوردارند در حالی که در غرب این‌طور نبوده و بیشتر شعار آزادی داده می‌شود.

وی با اشاره به تضعیف حقوق زنان در غرب تصریح کرد: در دنیای غرب بسیاری از حقوق زنان نادیده گرفته شده و تضعیف می‌شود و این در حالی است که اغلب این امر پنهان می‌شود، جنبش «می تو» که چند سالی است به راه افتاده گویای این امر است.

این خبرنگار افزود: جنبش «می تو» نشأت گرفته از سرکوب زنان و تضعیف حقوق آن‌ها است که پس از سال‌ها فشار جامعه غرب به بانوان حال خود را به این شکل نشان داده است. به علاوه شاهد آن هستیم که در راستای همین سرکوب، این جنبش از سوی رسانه‌ها و مسئولین غربی پنهان شده و اجازه فعالیت چندانی به آن داده نمی‌شود.

هاشمی با اشاره به پیشرفت‌های زنان ایران در عصر حاضر اظهار داشت: جامعه ایران برای پیشرفت و رشد زنان نسبت به گذشته کاملاً متحول شده و به طور کل قدم‌های بزرگی در زمینه رشد ایران برداشته شده است به طوری موفقیت‌ها و حضور زنان ایران در جامعه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

وی خاطر نشان کرد: تمامی زنان چه زنان ایران و چه زنان غرب باید بدانند که یکی از وظایف اصلی بانوان ایفای نقش مادری، همسری و تربیت نسل آینده است.

این خبرنگار با بیان اینکه در عصر حاضر بسیار شنیده می‌شود که زنان باید در جامعه حضور داشته باشند، تاکید کرد: این یک امر طبیعی است و کسی هم آن را انکار نمی‌کند، اما این حضور زنان در جامعه نباید به وظایف اصلی آنان که تربیت فرزندان سالم و نسل موفق آینده کشور‌ها است، لطمه بزند.

هاشمی تصریح کرد: در حالی که در دنیای غرب حضور و پیشرفت‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در نظر گرفته شود و موجب غفلت بانوان از نهاد خانواده مسئولیت‌های آن‌ها در زندگی شده و در نتیجه آن نیز شاهد معضلات اجتماعی در غرب هستیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار