یادواره سردار شهید «دل‌آذر» در قم برگزار شد/ رونمایی از کتاب «شیر دارخوین»

یادواره سردار شهید «محمدجواد دل‌آذر» به همراه رونمایی از کتاب «شیر دارخوین» با حضور مسئولان استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ - 07March 2019

یادواره سردار شهید «دل‌آذر» در قم برگزار شد/ رونمایی از کتاب «شیر دارخوین»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره سردار شهید «محمدجواد دل‌آذر» به همراه رونمایی از کتاب زندگی و رزم شهید دل‌آذر با عنوان «شیر دارخوین» با حضور سردار «عبدالله عراقی» جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه و همرزم شهید برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با سی و سومین سالروز شهادت دل آذر مسئول عملیات لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس برگزار شد، حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد بیطرفان جانشین فرماندهی سپاه استان، حجت‌الاسلام «سیدحسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم و جمع زیادی از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

کتاب «شیر دارخوین» شرح زندگی، رزم و شهادت سردار شهید محمد جواد دل آذر است که به همت موسسه فرهنگی هنری راویان فتح و به قلم «فاطمه دولتی» به رشته تحریر در آمده است.

دولتی در این همایش با اشاره به اینکه رمان «شیر دارخوین» در جهت جذب مخاطبان جوان و نوجوان نوشته‌ شده عنوان کرد: به دنبال شهیدی بودم که ویژگی‌های خاص داشته باشد، شهید دل‌آذر یکی از شهدای گران‌قدری است که دارای شاخص‌های بارز و خاص بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید دل‌آذر با شجاعت تمام در سن 19 سالگی رهبر یکی از تظاهرات انقلابی علیه رژیم پهلوی بوده که این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان باشد.

این نویسنده متذکر شد: در دوران پهلوی و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نام شاهنشاه و آریامهر بر روی ایوان آیینه حرم مطهر حضرت معصومه(س) حک شده بود که شهید دل‌آذر این حکاکی را از روی ایوان پاک‌کرده و عکس امام خمینی(ره) را نصب کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار