ما پیروزیم-۶۸/

اتمام مطالعات جامع راهیان نور جنوب شرق کشور/ ۱۴ قرارگاه عهده‎دار عملیات بزرگ راهیان نور هستند

دبیر ستاد راهیان نور کشور گفت: ۱۱ قرارگاه راهیان نور و سه قرارگاه مشترک در نقاط مختلف عملیاتی، عهده‎دار مسؤولیت‎های مربوط به راهیان نور هستند.
کد خبر: ۳۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ - 07March 2019

اتمام مطالعات جامع رهیان نور جنوب شرق/ 11 قرارگاه راهیان نور عهده دار عملیات بزرگ راهیان نور هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد راهیان نور کشور صبح امروز (پنج‎شنبه ۱۶ اسفند) در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور که به ریاست سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و اعضای این شورا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد به ارائه گزارش عملکردی از راهیان نور سال ۹۷ و برنامه راهیان نور سال ۹۸ پرداخت.

وی با اشاره به مهم‎ترین اقدامات سال گذشته در بحث راهیان نور اظهار داشت: طی سال گذشته سند ملی راهیان که در سال ۹۶ زمینه پیش‎نویس آن فراهم شد از سوی هیئت امنای بنیاد تهیه و با تصویب آن به دستگاه ابلاغ شد و زمینه همکاری گسترده در مسائل راهیان را فراهم کرد.

سردار ادیبی افزود: شورای سیاستگذاری طی سال جلساتی را تشکیل داد و همچنین شورای هماهنگی راهیان نور و کارگروه‎های تخصصی نیز به صورت منظم برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۱ قرارگاه راهیان نور و سه قرارگاه مشترک در نقاط مختلف عملیاتی، عهده‎دار مسؤولیت‎های مربوط به راهیان نور هستند، بیان کرد: با توجه به مطالعات جامع در حوزه یادمانی و تصویر کامل از دفاع مقدس یادمان جدید والفجر ۱ با ظرفیت خوبی ارائه خدمت می‎کند، احداث زیرساخت‎های یادمان شیخ صله در ثلاث باباجانی آغاز شده و سال ۹۸ افتتاح می‎شود.

دبیر قرارگاه راهیان نور کشور ادامه داد: مطالعات جامع راهیان نور جنوب شرق کشور به اتمام رسیده است و اقدامات بعدی به زودی آغاز می‎شود. سعی شده مطالعات و طرح‎های جامع یادمان‎ها که تعیین‎کننده موضوعات آینده یادمانی است را به انجام برسانیم.

سردار ادیبی با اشاره به راه‎اندازی مرکز طراحان و بستر سازی زیرساخت‎ها و نرم‎افزار‌های سامانه الکترونیک راهیان نور تصریح کرد: شبکه مرکزی خادمین با ۶۷ هزار داوطلب و شبکه راویان با بیش از ۲۵ هزار عضو داوطلب و با آموزش به ۱۵۰۰ نفر راوی جوان در حال فعالیت است. شبکه مرکزی راویان و مبلغین ۱۵ هزار داوطلب دارد و دارای ۳ هزار مبلغ افتخاری در یادمان‌‎ها و کاروان‎ها است.

وی با اشاره به افتتاح سامانه ملی راهیان نور کشور اظهار داشت: این سامانه امکان ارتباط نظام‎مند بین دستگاه‎های کشوری و لشکری را فراهم می‎کند.

سردار ادیبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: با به کارگیری ظرفیت همه دستگاه‎ها بستر آرامی برای ایجاد زیارت بدون دغدغه کاروان‎ها فراهم شده است تا زائران بدون هزینه از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

دبیر ستاد راهیان نور کشور با اشاره به تمهیدات به کارگرفته شده در خصوص عمق بخشی هرچه بیشتر به راهیان نور بیان کرد: ثبت ملی راهیان نور در سازمان میراث فرهنگی انجام شد، در کنار آن برنامه تقویت گروه‎های جهادی و فرهنگی در مناطق راهیان نور را داریم که در حوزه کودکان و نوجوانان کار‌های خوبی صورت گرفته است. اقلام فرهنگی در کنار روایت چهره به چهره برای تکمیل اطلاعات زائران از طریق نرم‎افزارها، نقشه عملیاتی انجام شده، قرار است کتاب شناسنامه‎ای یادمان‎ها نیز رونمایی شود.

سردار ادیبی با اشاره به فعالیت‎های صورت گرفته در حوزه بین‎الملل راهیان نور گفت: قرارگاه بین‎الملل با تصویب شورا راه‎اندازی شده است و همچنین کار‌های خوبی به همت صدا و سیما و دیگر رسانه‎ها انجام شده که هر سال شهدای شاخص را به مردم معرفی می‎کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساخت یادمان‎ها گفت: سال ۹۷ در منطقه غرب در کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی وضعیت یادمان‎ها بسیار مناسب بوده و تعدادی از یادمان‎های این مناطق به امکانات مناسب خدماتی و فرهنگی تجهیز و تعداد زیادی نوسازی شدند.

سردار ادیبی افزود: با تصویب سند جامع روایتگری اتفاقات بهتری شکل می‎گیرد. بیش از ۷۰ درصد کار سامانه آموزش از راه دور راویان انجام شده است.

دبیر ستاد راهیان نور کشور به مراقبت‎های صورت گرفته در حوزه سرزمینی، تعیین حدود اراضی یادمان‎ها و نصب شناسنامه در یادمان‎ها اشاره و از افزایش ۱۰ درصدی آمار زائران هر سال خبر داد و گفت: ۷۰ درصد زائرین بین ۱۵ تا ۳۰ سال سن دارند و دارای تحصیلات عالیه هستند، همچنین در سال گذشته میزبان زائرانی از ۵۳ کشور بودیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار