ما پیروزیم-۷۷/

۷۰ درصد از زائرین راهیان نور جوانان هستند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ۷۰ درصد از زائران راهیان نور را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: هیچ‌کدام از زائران به اجبار به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر نمی‌کنند، بلکه همه دواطلبانه می‌آیند.
کد خبر: ۳۳۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ - 07March 2019

۷۰ درصد از زائرین راهیان نور جوانان هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نشست هرساله با اوج سفرهای راهیان نور با حضور همه دستگاه‌های متوالی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جلسه با حضور فرماندهان نیرو‌های مسلح، نمایندگان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی و حوزه‌های علمیه و صدا و سیما برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست همه دستگاه‌ها گزارشی در خصوص فعالیت‌های یک سال اخیر خود و پیشرفت ۱۰ درصدی از جهت کمّی و پیشرفت‌های کیفی در حوزه راهیان نور ارائه کردند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه خوشبختانه از لحاظ امنیتی و ایمنی سفر‌های راهیان نور گزارش‌های خوبی ارائه شد، گفت: وضعیت امنیت راهیان نور و ایمنی آن‌ها خوشبختانه بسیار خوب است و نسبت به سفر‌های مشابه در همین ایام ابتدای سال در سایر نقاط کشور بسیار امن‌تر است؛ از نظر کیفی هم کار‌های خوبی انجام شده است و در این جلسه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ابتدای سال ۹۸ و تعطیلات ابتدای سال که دوران اوج حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس است، ارائه شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص مخابره اخبار حضور زائران راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس افزود: خوشبختانه هماهنگی‌های خوبی با صدا و سیما، نشریات و رسانه‌های مکتوب سراسر کشور و فضای مجازی انجام شده و در این جلسه بر اطلاع‌رسانی دقیق تاکید شد.

وی گفت: در این جلسه و جلسات دیگر تاکید بر این است که واقعیت دفاع مقدس، دقیق و به دور از هرگونه بزرگنمایی و تحریف، برای زائران و جوانان توضیح داده شود.

سرلشکر باقری ادامه داد: برای اینکه موضوعات تکراری و کلیشه‌ای نشود، اقدامات ابتکاری و فناوری‌های جدیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحقیقات میدانی خوبی در این خصوص انجام شده است. بر اساس گفته‌های راویان، مقرر شد آسیب‌شناسی صورت بگیرد تا اگر موردی از بزرگنمایی و تحریف دیده شد، اصلاح شود که خوشبختانه این کار صورت گرفته است و امیدواریم امسال روایت‌های جذاب‌تر و صحیح‌تری داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر اینکه دشمن با برنامه‌ریزی به دنبال ضربه زدن به جوانان ما است و راهیان نور چقدر می‌تواند در مقابله با برنامه‌های دشمنان مؤثر باشد، اظهار داشت: این حقیقتی است که در کشوری با جمعیت ۸۰ میلیونی در طول یک سال نزدیک به شش و نیم میلیون نفر که ۷۰ درصد آن‌ها را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند به این مناطق سفر می‌کنند و هیچ‌کس هم به اجبار به این مناطق سفر نمی‌کند و حضور همه دواطلبانه است.

وی ادامه داد: ما از نظر منابع اعتباری، امکان پشتیبانی کامل از این افراد را نداریم و عمده سفرها با هزینه‌های افراد و خانواده‌هایشان صورت می‌گیرد و این جاذبه‌ای است که دفاع مقدس دارد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه حضور در یادمان‌های دفاع مقدس جذابیت زیادی دارد، گفت: جوانان با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس تجربیات زیادی کسب و آن را به دوستان و همکلاسی‌های خود منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار