ما پیروزیم-۷۸/

برپایی ۶۰۰ پایگاه و کمپ اورژانس در ایام نوروز/ میزان سوانح در راهیان نور بسیار اندک است

کولیوند از برپایی ۶۰۰ پایگاه امدادی و کمپ اورژانس در ایام نوروز خبر داد و با اشاره به سفرهای راهیان نور گفت: میزان تلفات در این سفر نسبت به سفر‌های دیگری که در کشور انجام می‌شود، بسیار کمتر است.
کد خبر: ۳۳۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ - 07March 2019

تعداد سوانح راهیان نور قابل قیاس با سوانح کل کشور نیست/ برپایی 600 پایگاه و کمپ اورژانس در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس سازمان اورژانس کشور و نماینده وزارت بهداشت در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور سال ۹۸ اظهار داشت: در تجهیز درمانگاه‌ها و یادمان‌ها طبق نیاز اقدام کرده‌ایم و ۲۷ یادمان را پوشش می‌دهیم.

وی افزود: در قالب سه هزار پایگاه زمینی و ۴۱ اورژانس هوایی نیازمندی‌های سراسر کشور را تأمین می‌کنیم و در ایام نوروز ۶۰۰ پایگاه و کمپ نوروزی در کشور ایجاد خواهیم کرد.

کولیوند تصریح کرد: در شهر‌های مختلف استعداد و امکانات را تجهیز کردیم تا در کمترین زمان خدمات بهینه‌ای برای زائران و مسافران انجام دهیم. همچنین پیام‌نگاری را در مراکز و بیمارستان‌ها نصب کردیم تا هویت افراد مراجعه‌کننده مشخص شود.

وی با ارائه آماری گفت: در طول سال هفت میلیون نفر زائر داریم که تنها ۱۷ هزار نفر از آنان به مراکز درمانی مراجعه کردند. میزان تلفات در این سفر (راهیان نور) نسبت به سفر‌های دیگری که در کشور انجام می‌شود، بسیار کمتر است و با آن‌ها قابل قیاس نیست.

کولیوند افزود: تا امروز تنها ۳۲ عمل جراحی برای زائران راهیان نور انجام شده و این نشان‌دهنده کم بودن میزان جراحات است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همه بیمارستان‌ها در ایام عید آماده‌باش هستند. همچنین از تمام زائران می‌خواهیم که دفترچه بیمه خود را در سفر همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها