فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

دولت نسبت به تامین اعتبار برای تجهیزات مرزهای دریایی توجه جدی داشته باشد

سردار «قاسم رضایی» گفت: دولت نسبت به تامین اعتبار برای تجهیزات مرزهای دریایی ما باید توجه جدی داشته باشد که امید است تا انتهای برنامه ششم توسعه اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گیرد.
کد خبر: ۳۳۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ - 07March 2019

بیش از 30 درگیری در شبانه روز در مرزهای شرقی کشوربه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: علی‌رغم توطئه‌های فراوان دشمنان در حال حاضر وضعیت خوبی در مرزها داریم.

وی با بیان اینکه این مهم با عنایات خداوند متعال و مقام معظم رهبری، پایداری ملت و ایثارگری همه دستگاه‌های دخیل در امر امنیت به ویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران حاصل شده، عنوان کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران تهدیدات پیرامونی ندارد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اعلام کرد: تهدیدات پیرامونی ایران اسلامی از کشورهای افغانستان و سوریه هم بیشتر است، اما به توفیق الهی از امنیت خوبی برخوردار هستیم.

رضایی با اشاره به تلاش شبانه روزی و سختی هایی که مرزبانان در مرزها تحمل می کنند، گفت: مرزبانان ایران اسلامی با تلاش جهادی خود لحظه به لحظه مرزها را رصد می کنند و جلوی دشمن در سطوح مختلف را می‌گیرند.

وی تاکید کرد: در مرزهای شرقی کشور یعنی افغانستان و پاکستان تقریبا به طور میانگین در 24 ساعت شبانه روز بیش از 30 درگیری داریم که غالب آنها از نوع مواد مخدر و شرارت است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل امنیتی در مرزها نداریم و امید است همین مسیری که در پیش گرفتیم، دنبال شود.

رضایی با بیان اینکه مرزبانی تنها نیروی مسلحی است که وظیفه قانونی دیپلماسی دارد، متذکر شد: به جز پاکستان در سایر مرزها ارتباطات خوبی با آن کشورها داریم، به طوری که امسال برای اولین بار، پنج مرتبه با کشور ترکیه و سه مرتبه با افغانستان و چند مرتبه با عراق و آذربایجان نشست‌هایی برگزار کردیم که بسیار موثر بوده است.

وی اعلام کرد: در حوزه مرزهای شرقی دچار یک سری عقب ماندگی‌هایی هستیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اضافه کرد: در بحث امکانات اولیه برای مراقبت از مرز برنامه‌ای به دولت داده شد، اما برای تامین اعتبار و بودجه مشکل داریم.

رضایی بیان داشت: دولت نسبت به تامین اعتبار برای تجهیزات مرزهای دریایی ما باید توجه جدی داشته باشد که امید است تا انتهای برنامه ششم توسعه اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار