المیادین: تلاش‌های آمریکا برای ایجاد شکاف در روابط ایران و عراق ناکام ماند

سخنان مقامات عراقی نشان می‌دهد همه تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد شکاف بین تهران و بغداد شکست خورده است.
کد خبر: ۳۳۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ - 08March 2019

المیادین: تلاش‌های آمریکا برای ایجاد شکاف در روابط ایران و عراق ناکام ماندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از صدا و سیما، سخنان مقامات عراقی نشان می‌دهد همه تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد شکاف بین تهران و بغداد شکست خورده است.

محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق در سفر به تهران، بار دیگر بر مخالفت کشورش با تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد و آن را بر خلاف عرف و توافقنامه‌های بین المللی دانست.

احمد البحرانی، خبرنگار شبکه المیادین در تهران، اظهار داشت: سفر الحلبوسی به تهران چند روز پیش از سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به بغداد، صورت گرفت. این در حالی است که آمریکا اصرار دارد عراق را از پایبندی به تحریم‌های ایران مستثنی نکند و این مسئله، در اینجا اهمیت زیادی دارد. از سخنان میهمان عراقی اینطور برداشت شد که بهار اقتصاد ایران در عراق به پاییز تبدیل نخواهد شد.

در ادامه این گزارش، پس از پخش قسمتی از سخنان محمد الحلبوسی در نشست مشترک خبری با علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، آمده است: الحلبوسی همان موضع صریح برهم صالح، رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق را تکرار کرد و از استقبال گسترده ایران برخوردار شد.

به اعتقاد ناظران، فصل جدید بهبود بیش از پیش روابط ایران و عراق، در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا برای ضربه زدن به این روابط تلاش می‌کند و آخرین مورد این تلاش‌ها هم طرح آمریکا برای تشکیل دولت طرفدار واشنگتن در بغداد بود که نقش تهران را محدود کند. اما همه این تلاش‌ها شکست خورد.

این گزارش همچنین در پایان تاکید کرد عراقی‌ها با اعتماد زیاد از استحکام و قدرت روابط خود با ایران و ناکامی آمریکا در برهم زدن این روابط سخن می‌گویند. ترجمه عملی آن هم به معنای آن است که ایران و عراق اراده جدی دارند که راهکاری (برای ادامه روابط خود) هر چند به دور از چشمان دولت ترامپ، پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار