نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریستهای حراس الدین و قفقاز درشرق ادلب

منابع سوری از نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریستهای وابسته به گروههای موسوم به حراس الدین و اجناد قفقاز در شرق ادلب که از شب گذشته شروع شده و ادامه دارد، خبر دادند.
کد خبر: ۳۳۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ - 08March 2019

نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریستهای حراس الدین و قفقاز درشرق ادلببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از اسپوتنیک، یک منبع نظامی سوری از نبرد سنگین ارتش سوریه با تروریست‌های اجناد قفقاز و حراس الدین در غرب شهرک ابوالظهور در حومه شرقی ادلب که از شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد، خبر داد.

این نبرد پس از آن شروع شد که تروریست‌های اجناد قفقاز و حراس الدین مواضع ارتش سوریه را در محورهای السکریه، البراغیتی و تل کلبه هدف قرار دادند و ارتش سوریه نیز با توپخانه و موشک اندازها واکنش سختی به آنها نشان داد.

این منبع نظامی سوری اعلام کرد: واحدهای شناسایی همچنین تحرکات گسترده تروریست‌ها از عمق مناطق تحت کنترل آنها در حومه جنوبی شرقی ادلب را رصد کرده و ارتش سوریه با سلاح ویژه با این تروریست‌ها و تحرکات آنها مقابله می‌کند.

منبع سوری افزود: نقض منطقه عاری از سلاح در حومه شرقی ادلب زیر نگاه ناظران ترکیه‌ای در الصرمان در شرق ادلب رخ می‌دهد و تروریست‌ها از این مناطق به ارتش سوریه حمله می‌کنند.

درباره وضعیت جبهه‌های حومه ادلب نیز این منبع نظامی سوری اعلام کرد: نیروهای ارتش در طول محورهای مجاور منطقه عاری از سلاح در جنوب و جنوب شرق ادلب مستقر هستند و در آمادگی کامل برای وارد شدن به نبرد سهمگین تمام عیار با تروریست‌ها به سر می‌برند.

منبع نظامی سوری بیان کرد: ما قبلاً تجهیزات و نیروهای زیادی در منطقه مستقر کرده ایم تا در هر لحظه وارد نبرد تمام عیار با تروریست‌ها شویم.

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد: استان ادلب محل تجمع تروریست‌ها در سوریه است و از ابتدای بحران سوریه گذرگاه مهمی برای ورود سلاح و تروریست‌ها تکفیری به داخل سوریه از طریق ترکیه است. گروههای مسلحی که در برابر ارتش سوریه شکست خورده اند به این استان رفته اند.

حراس الدین از خشن‌ترین و سرسخت‌ترین تروریست‌ها هستند که به القاعده به سرکردگی ایمن الظواهری وابسته اند. این گروه شورای مشورتی دارد که بیشتر آنها را تروریست‌های اردنی که در افغانستان، عراق و بوسنی، قفقاز و یمن جنگیده اند تشکیل می‌دهند.

این گروه در اوایل سال ۲۰۱۶ بر منطقه ابوالظهور و فرودگاه نظامی آن مسلط شدند و جنایات وحشیانه ای ضد محافظان فرودگاه و ساکنان روستاها و عشایر اطراف آن مرتکب شدند.

اما تروریست‌های اجناد قفقاز از افراطی ترین تروریست‌ها هستند که از کشورهای حدفاصل میان اروپا و آسیا از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و جمهوری چچن هستند و در برخی مناطق ادلب و حومه شرقی آن به ویژه شهر ابوالظهور حضور داردند و از فرودگاه نظامی این شهر به عنوان مقر اصلی خود استفاده می‌کنند و تعداد آنها هزاران تروریست است که با خانواده‌های خود در سال ۲۰۱۲ به سوریه وارد شدند و به مثابه گروه نظامی مستقل از گروههای دیگر هستند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار