آیت‌الله صدیقی:

سوء مدیریت و خیانت باعث نابسامانی زندگی مردم شده است/ سانتریفیوژ‌ها محدود شد، اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: سوء مدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم بسیار نابسامان باشد.
کد خبر: ۳۳۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ - 08March 2019

آیت‌الله صدیقی: سوءمدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم نابسامان باشدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌‌های دوم این نماز، با انتقاد از عملکرد نامناسب برجام، گفت: برجام صنعت هسته‌ای ما را محدود کرد و باعث شد سفره‌‌های مردم محدود شود، قرار بود سانریفیوژها بچرخد و سفره‌ها رونق بگیرد، اما هیچ‌کدام نشد.

وی با بیان اینکه سوء مدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم بسیار نابسامان باشد، اظهار داشت: بعضی از مردم نمی‌توانند گوشت بخورند و غذای خوب به فرزندانشان بدهند، برای رضای خدا یک قیام همه‌جانبه داشته باشیم و از حال همسایگانمان خبر بگیریم.

سانتریفیوژ‌ها محدود شد، اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: هسته‌ای ما را «برجام» محدود کرد. سانتریفیوژ‌ها محدود شد، اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد این‌ها وعده داده بودند که می‌خواهم هر دو این‌ها بگردد، اما هر دوی آن‌ها متاسفانه خسارت شد. اما علمش هست جوان‌های ما در این راه شهید دادند و این خون این صنعت را بیمه کرده. خط خون آدرس است؛ علمی که در راه آن خون ریخته شده ادامه پیدا می‌کند علم است که دنیای غرب را برای استثمار و استعمار مجهز کرد. بیاید این درنده‌ها را خلع سلاح کنید سلاح علم را باید جوانان ما در دست بگیرند و این غارتگران را از مسندی که بر علم دارند (به پایین بکشید) و درندگی را از این‌ها بگیرند.

صدیقی با تأکید بر اینکه علم و معنویت باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، اظهار داشت: هرجا معنویت رفت، دزدی، رشوه، رکود، وقت کشی، بی تعهدی جای آن را گرفت و هر جا مشکلی داریم به ویژه مشکل اقتصادی، به دلیل ضعف ایمان است و ما نباید از دین و معنویت فاصله بگیریم.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانیه «گام دوم انقلاب» تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تأکید بر خودسازی و سپس جامعه پردازی و تمدن سازی کرده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد که معنویت از خودسازی آغاز می‌شود و پس از آن می‌توانیم جامعه و تمدن نوین را بسازیم.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم بیانیه گام دوم انقلاب منشأ تحول و یک جهش جدید شود و نفس جدیدی را در میان همه آحاد جامعه به ویژه جوانان ایجاد کند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اظهارات مصباحی مقدم در پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: از سخنان آقای مصباحی مقدم به ویژه در زمینه FATF تشکر می‌کنم که حق مطلب را به خوبی ادا کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه افزود: ائمه جمعه پاکدل، کارآمد و همراه مردم فرآورده‌های حوزه‌های علمیه هستند شما مردم مکلف هستید از جانب خدا و مشرف هستید از جانب ائمه اطهار که فرزندان خودتان را وقف دینتان کنید که عزت دنیا و آخرت و شرف دنیا و آخرت در علم است.

اگر حوزه‌های علمیه کساد شود بدانید دین کساد می‌شود

صدیقی خاطر نشان کرد: اگر حوزه‌های علمیه کساد شود بدانید دین کساد می‌شود و دشمنان شما برای از بین بردن این معنویت، اعتقاد، اخلاق، عفت، حجاب، امانت و صداقت و همه ارزش‌ها برنامه و نقشه دارند. شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و نفوذی‌ها در تمام عرصه‌های فرهنگی، چون سینما، تئاترو رسانه‌ها و در بعضی از دانشگاه‌ها معلمان و اساتید در کنار اساتید معتکف و هیات‌های علمی متدین و همچنین در کرسی حقوق به احکام اسلام می‌تازند بیانات فمنیستی را تقویت می‌کنند با رفتارشان اسلام را بد جلوه می‌دهند همه این‌ها در گرو همتی است که شما هشت سال جنگ کردید حالا بیایید در جنگ فرهنگی و علمی علیه جهالت و معنویت علیه ظلمت حضور پیدا کنید و به تعبیر مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی خمس بچه هایتان را به امام زمان بدهید.

وی با طرح این سوال که برادران ما در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای امام زمان چه باید بکنند؟ گفت: نیرو کم داریم، امام زمان ما غریب است، این از مهام اموری است که امروز جبهه فرهنگی از ما قربانی می‌گیرد؛ البته رویش‌ها به حدی است که ما را به آینده امیدوار می‌سازد این تقوای معرفتی اساسی و فکری تضمین کننده زندگی ما است در این جهت همه ما در این ایام فرصت کنیم که فردا دیر است.

صدیقی خطاب به والدین دانش اموزان تاکید کرد: در همان دوره راهنمایی و متوسطه بچه‌ها را به دامن امام زمان بیندازید و بگوید آقا جان من این را به شما دادم دلم می‌خواهد پرچمدار و فرمانده باشد و در برابر دشمنان شما ضرب شست نشان دهد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها