امام جمعه اهل سنت کنگان:

اصلاح نظام اداری برای تحول و توسعه کشور بسیار ضروری است

شیخ «محمد جمالی» گفت: اصلاح نظام اداری را برای تحول و توسعه کشور بسیار ضروری خواند و ضمن گلایه شدید از عملکرد بعضی دستگاه‌ها در اذیت و آزار ارباب رجوع، این نوع رفتارها را ناخوشایند و مغایر با قانون و مقررات دانست.
کد خبر: ۳۳۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ - 08March 2019

اصلاح نظام اداری برای تحول و توسعه کشور بسیار ضروری است

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، شیخ «محمد جمالی» امام جمعه اهل سنت کنگان در مسجد جامع خلفای راشدین به اثرات منفی حاصل از تورم اقتصادی در کاهش رفت و آمدهای خویشاوندی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی در روابط اجتماعی، توقع‌های بی جا در میزبانی است و متأسفانه علیرغم اینکه معتقدیم مهمان حبیب خداست ولی اخلاق نادرست در نحوه میزبانی و پذیرایی منجر به این شده تا مراودات کم کم از بین برود.

وی عدم اهمیت دادن به صله رحم در جوامع اسلامی را بسیار خطرناک دانست و گفت: مسلمانان اگر به اهمیت صله رحم که در آیات و روایات آمده آگاهی یابند و کردار و گفتار انبیا و ائمه و صالحان را در زندگی الگو قرار دهند و در مراودات معیارهای اسلامی را رعایت کنند و روش آداب و معاشرت را بیاموزند، علیرغم شرایط سخت اقتصادی می‌توانند روابط فامیلی و خانوادگی را حفظ کنند.

جمالی در خطبه دوم نماز به وضعیت پیچیده نظام اداری و بی توجهی مسئولین به رسیدگی و توجه به حل مشکلات مردم در پاره‌ای از ادارات اشاره کرد و افزود: نظام اداری کشور با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در راستای اصلاح آن، همچنان فاقد کارایی و پاسخگویی لازم است و با کمال تأسف ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی در آن رعایت نمی‌شود.

وی عدم توجه به خواسته‌های عمومی و اعمال سلیقه‌های شخصی و عدم پاسخگویی و برخورد نامناسب در خدمت رسانی را عامل نارضایتی مردم دانست و اضافه کرد: عدم احساس مسئولیت و تکلیف در قبال مطالبات و خواسته‌های عمومی در بلند مدت مشروعیت و کار آمدی دولت‌ها را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام اداری را برای تحول و توسعه کشور بسیار ضروری خواند و ضمن گلایه شدید از عملکرد بعضی دستگاه‌ها در اذیت و آزار ارباب رجوع، این نوع رفتارها را ناخوشایند و مغایر با قانون و مقررات دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها