اهمیت استغفار در ماه رجب از زبان آیت‌اللّه حاج آقا مجتبی تهرانی+ فیلم

با فرارسیدن ماه مبارک رجب، ویدئویی از توصیه‌ مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی در خصوص استغفار در ماه رجب را مشاهده می‌کنید.
کد خبر: ۳۳۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 09March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، ماه رجب، سراسر نور، فضیلت و رحمت است. شب اول آن که جزو چهار شب برتر سال است و شب زنده‌داری در آن بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، لیلة الرغائب (اولین شب جمعه ماه) و میلاد ابوالائمه امیرالمومنین علیه السلام تا شب نیمه رجب و ایام مبارک «بیض» که اهل سلوک به اعتکاف و مناجات با رب جلیل می‌نشینند و بیست و هفتم رجب که رحمت الهی ظهور کرد و محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به رسالت مبعوث شد.

رعایت کنندگان حرمت ماه رجب و عاملان به اعمال آن را «رجبیون» نامند. همانا که در قیامت فرشته‌ای ندا می‌دهد: «أین الرجبیون»، کجایند افرادی که ماه رجب را محترم شمرده و اعمالی از آن را انجام داده اند.

در روایات منقول از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) نام‌هایی برای «رجب» ذکر شده است، از جمله آنها «رجب الفرد الاصب » است، زیرا در این ماه رحمت الهی همچون بارانی که از آسمان می‌آید بر بندگانش فرو می‌ریزد، همچنین ماه رجب به «شهر الاستغفار» هم معروف است زیرا در این زمان بندگان شایسته خداوند با طلب آمرزش و مغفرت از سیئات فاصله می‌گیرند و به رحمت الهی نزدیک می‌شوند و در واقع در این جویبار روح و روان خویش را از هرگونه آلودگی منزه ساخته و رذائل و خباثت‌ها را از قلب خود می‌زدایند.

با فرارسیدن ماه مبارک رجب، ویدئویی از توصیه‌ مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی را در خصوص استغفار در ماه رجب مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار