چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی برگزار شد؛

«پرواز گوسفندها» در «نطنز»/ جشن تولد شاعر «مودب» در شب طنز انقلاب

چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز»، به همراه اجرای برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی طنز، نمایش و استندآپ کمدی از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در محل حسینیه هنر برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ - 09March 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز»، به همراه اجرای برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی طنز، استندآپ کمدی و ترانه خوانی طنز و با اجرای علی زکریایی، از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در محل حسینیه هنر برگزار شد.

این شب طنز با شعرخوانی طنز محمد سلامی، از شاعران طنز کشور، آغاز شد. سلامی شعر طنز خود را قرائت کرد که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

حاصل تدبیرتان دارد مجسم می شود
سهم ملت بعد هر کنسرت، شلغم می شود

عهدتان با کدخدا هر لحظه محکم می شود
تو گمان کردی که این بوزینه آدم می شود؟

این مراسم با شعرخوانی مهدی امام‌رضایی، دیگر شاعر جوان ادامه پیدا کرد. بخشی از سروده او درباره گرانی‌های اخیر را در ادامه می خوانید.

بچه ام می کرد گریه کفش عیدش گم شده
پیرهن، جوراب و شلوار جدیدش گم شده!

گفتمش ناراحتی سودی ندارد، چون پدر
مبلغ موجودی کارت خریدش گم شده!

بنابرین گزارش، در ادامه این برنامه نوبت به نثرخوانی طنز رسید. موضوع این نثرخوانی در مورد سینماگران و اظهارنظرهای عجیب برخی از آنها از جمله کیومرث پوراحمد در مورد سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

در بخش دیگر این برنامه نماهنگ طنزی از وعده های انتخاباتی دولت، در مورد رفع تحریم ها و رونق اقتصادی در کشور پخش شد.

در ادامه این برنامه نوبت به مهدی رضایی، رسید که به اجرای استنداپ کمدی خود بپردازد. موضوع این استنداپ کمدی، نزدیکی عید و خانه تکانی و گرانی‌های اخیر بود که با استقبال خوب حاضران روبرو شد.

بخش دیگر برنامه چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی به اجرای یک برنامه کمدی به سبک مسابقه‌های تلویزیونی اختصاص داشت که با حضور یکی از طنزپردازان جوان باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب در نقش اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و بررسی وعده‌های دولت اجرا شد.

در ادامه این برنامه نوبت به شعرخوانی مهدی کبیری رسید. کبیری، در این برنامه شعر طنزی را در مورد برجام و امضای جان کری قرائت کرد که بخشی از آن را در ادامه می خوانید.

در میان جنگ دیدی خواب صلح
جور شد خیر سرت اسباب صلح

کیف کردی وقت امضای «کِری»
چون کسی که می خورد تی‌تاب صلح

بنابرین گزارش، بخش بعدی این شب طنز، تقدیر از علی محمد مودب، نویسنده، شاعر و مدیر موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب همزمان با برگزاری جشن تولد برای او بود.

پیش از حضور علی محمد مودب بر روی سن، محمدرضا درخشان شعری را درباره استاد علی محمد مودب قرائت کرد که بخشی از آن را در ادامه می خوانید.

مردم! به نظنز آمده استاد مودب
آقا، متشخص، نمکین، شاد! مودب!

در محفل ما آمد و یک تن ز مریدان
بی‌خود شد و زد نعره و فریاد: مودب؟!

این شعر توسط زهرا فرقانی، عالیه رجبی، زهرا آراسته نیا، مینا گودرزی، زهرا صفری، مهدی کبیری، محمدحسین رحیمی، یاسر پناهی فکور، امیرحسین کمال زارع، مهدی امام رضایی، محمدرضا درخشان از شاعران باشگاه طنز انقلاب اسلامی سروده شده بود.

علی محمد مودب بعد از دریافت هدایایی از طرف باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب و بریدن کیک تولد خود گفت: بسیار خوشحال هستم که چنین محفلی برای طنز پا گرفته است. ان شاءالله بزودی رشد کمی و کیفی شاعران این محفل را شاهد باشیم. برای ما که درگیر حوزه جنگ نرم و تولید محتوی هستیم واقعا این وضعیت گریه است، خیلی هم خوشحال می شویم که خنده هم به عنوان ابزار اثرگذار وارد شده و امیدوارم که دوستان ما موفق باشند.

در ادامه این برنامه نوبت به اجرای برنامه ای کمدی با موضوع خانه تکانی، دید و بازدید عید و گرانی آجیل رسید که این بخش توسط محمد حسن دست پاک اجرا شد و مورد توجه و استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت.

بخش بعدی چهاردهمین شب طنز انقلاب، شعرخوانی فهیمه انوری بود. بخشی از سروده طنز او را در ادامه می‌خوانید.

دسته‌ی چنگال‌ها با همت سرهنگ میز
ایستاده توی صف، پوتین به‌پا! خیلی تمیز

کرده برخط، کفش‌ها را، شخص سروان پادری
جای سر دوشی، به دوش مبل‌ها، نان‌بربری

امین شفیعی، شاعر دیگری بود که برای خواندن سروده‌اش به روی سن حاضر شد. اختصاص داشت. بخش‌هایی از شعر او را نیز در ادامه می‌خوانید.

سلام به تو جوون آریایی
که تو اروپایی یا آمریکایی

بنده شهنشاه جهان کوروشم
چه چیزا از دست شما می کشم!

در بخش پایانی چهاردهمین شب طنز انقلاب اسلامی، از میان حاضران، سیده فاطمه رضایی با عبارت «پرواز گوسفندها» به عنوان برنده بهترین پاسخ درباره دستاوردهای دولت انتخاب شد و تعداد هشت عدد پسته به عنوان جایزه دریافت کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار