«هفت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی»

کتاب «هفت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی» اثر مشترک «مجتبی و مرتضی اشرافی» از سوی اندیشکده مطالعات راهبرادی «کریمه» و با همکاری انتشارات «کتاب‌نما» منتشر شد.
کد خبر: ۳۳۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ - 09March 2019

«هفت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و با هدف نشر تئوریک اندیشه‌های انقلابی و تبیین نگاهی نو به نشاط انقلابی و در جهت نیل به اهداف متعالی حکمرانی خوب و توجه ویژه به مردم‌سالاری دینی، کتاب «هفت گفتار پیرامون انقلاب اسلامی» تالیف مشترک مجتبی و مرتضی اشرافی از سوی اندیشکده مطالعات راهبرادی کریمه و با همکاری انتشارات کتاب‌نما منتشر شد.

در این کتاب نویسندگان بیان می‌کنند که رابطه میان ملت و حاکمیت چه زمانی در حالت مطلوب خود قرار دارد و چگونه می‌توان این رابطه مطلوب را حفظ و از تداوم و ثبات به تعالی و پیشرفت رسید.

در این کتاب، در قالب هفت گفتار به بررسی رابطه متقابل ملت و حاکمیت در ایران می‌پردازد: در گفتار اول انقلاب و مفهوم‌شناسی مؤلفه‌های انتقال قدرت مورد بررسی قرار گرفته است. گفتارهای دوم و سوم به بیان ریشه‌های تاریخ سیاسی و اجتماعی شکل‌گیری انقلاب اسلامی اختصاص یافته و گفتار چهارم به نظریه‌های مختلف در باب انقلاب اسلامی پرداخته است. گفتار پنجم به عنوان محوری‌ترین گفتار کتاب، نظریه مجتبی اشرافی و مرتضی اشرافی و مدل ششگانه تحول انقلاب اسلامی (مدل نشاط انقلابی) را مورد بررسی قرار داده است. گفتار ششم به گفتمان انقلاب اسلامی با تأکید بر تحول گفتمان توسعه در جمهوری اسلامی و گفتار هفتم به بررسی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی بر مبنای نظریه سیستم‌ها و آینده پژوهی انقلاب اسلامی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها