مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

متحولان راهیان نور دانش آموزی الگویی برای دیگر دانش‌آموزان باشند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: متحولان راهیان نور دانش آموزی باید الگویی برای دانش آموزانی باشند که تاکنون به راهیان نور سفر نکرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ - 10March 2019

متحولین راهیان نور دانش آموزی الگویی برای دیگر دانش آموزان باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، همایش «حس پروانگی» با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، راوی دفاع مقدس، متحولان راهیان نور دانش آموزی و دانش آموزان مدارس شهرستان بجنورد برگزار شد.

در این همایش سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: شما متحولان راهیان نور الگویی برای دانش آموزانی هستید که تاکنون به راهیان نور سفر نکرده‌اند.

وی افزود: شما متحولان راهیان نور که با حضور در مناطق جنگی حس و حال آن روزها را درک کردید باید این حس و حال را که باعث ایجاد تحول در زندگیتان شده را برای دیگران تعریف کنید.

امیری بیان داشت: اگر از دفاع مقدس الگو بگیریم قطعا کشور به خوبی اداره می شود چرا که 80 درصد فرماندهان دفاع مقدس از جوانان بودند و زیر 25 سال سن داشتند و با این وجود توانستند جنگ را به گونه ای پیش ببرند که پیروز میدان باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی عنوان کرد: فرماندهان دوران دفاع مقدس با اینکه بیشترشان از جوانان بودند ولی یگ گردان، یک تیپ و یا یک لشکر را هدایت می کردند و در شرایط سخت، مدیریت صحیح داشتند و امروز نیز جوانان ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری از جوانان آن زمان نسبت به نظام دلسوزتر هستند و با اعتماد به جوانان قطعا کشور به خوبی اداره خواهد شد.

در ادامه تعدادی از متحولان راهیان نور دانش آموزی به بیان خاطرات سفر راهیان نور و حال و هوای این سفر و تحولی که در آن‌ها به وجود آمده بود پرداختند.

سپس «الهه سادات موسوی» دلنوشته‌ای از سفر راهیان نور خواند و در ادامه «محسن رهی» راوی دفاع مقدس به روایتگری از آن دوران پرداختند.

در پایان از کتاب صوتی «حکایت خاک» خاطرات «زهرا قره قاش» از بانوان ایثارگر و امدادگر دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار