ماپیروزیم- ۱۰۱/

امسال بیش از 35 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

سرهنگ «گل محمدزاده» با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 35 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: قطعا با ادامه روند فعلی ثبت نام و استقبال بالای مردم، میزان اعزام از این آمار بیشتر است.
کد خبر: ۳۳۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ - 09March 2019

امسال بیش از 35 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوندبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، سرهنگ پاسدار «الیاس گل‌محمدزاده» معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و رئیس ستاد راهیان نور استان در نشست خبری آغاز اردوهای راهیان نور آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خاصه شهید مهدی باکری اظهار داشت: یکی از نقش آفرینی‌های مهم مردم ایران در 40 سال گذشته 8 سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان حساب شده برای تسخیر ایران اسلامی به میدان آمدند، افزود: مردم ایران در برابر دشمن ایستادند و با جان، مال و خون خود از خاک کشور دفاع کردند، در این 8 سال دفاع مقدس نقش مردم در خط مقدم و پشتیبانی از جنگ بی‌بدیل بود، ضمن اینکه کادرپروری بزرگی در این جنگ صورت گرفت که از بطن مردم بیرون آمده بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی پیروز نهایی جنگ را مردم ایران دانست و گفت: دشمن به هیچ کدام از اهداف خود نرسید؛ لذا در طرح‌های اعتلای بسیج، بازدید از مناطق عملیاتی و اردوهای راهیان نور در اولویت برنامه‌های بسیج قرار دارد.

وی با بیان اینکه این استان از جمله نخستین شهرهایی بود که کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام کرد، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس، تثبیت انقلاب، شناخت دشمنان خود، ایستادن روی پای خود و صدور انقلاب بود که باید این دستاوردها و ولایتمداری و کفرستیزی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه راهیان نور بهترین فرهنگ تربیتی برای مقابله با هر گونه تجاوز در برابر دشمن است، اضافه کرد: راهیان نور تمرین زندگی صبورانه، پایداری و مقاومت است. همچنان ما باید نشان دهیم که راه شهیدان را ادامه می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان اسلام فکر تجاوز را به ذهن خود خطور دهند. راهیان نور در خودسازی و حس همدردی با خانواده شهدا بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه راهیان نور در سال‌های گذشته صرفا به اسفند و فروردین متوقف شده بود، خاطرنشان کرد: اکنون راهیان نور در طول سال تداوم دارد و از مناطق عملیاتی غرب و جنوب بازدیدها ادامه دارد. از 12 مهر اعزام‌های راهیان نور دانش‌آموزی آغاز شده و تاکنون 9 هزار و  200 دانش‌آموز به غرب اعزام شدند که 6 هزار و 300 نفر هم از محلات به راهیان نور غرب اعزام شدند.

گل‌محمدزاده با اشاره به اینکه از 15 بهمن همزمان با دهه فجر به راهیان نور جنوب اعزام آغاز شد، افزود: 26 کاروان دانش‌آموزی و 5 هزار نفر تا امروز اعزام شده‌اند. سهمیه آذربایجان شرقی مشخص شده است؛ ولی به این سهمیه قناعت نمی‌کنیم و هر تعداد متقاضی باشد، زمینه را فراهم می‌کنیم. از 25 اسفند تا 9 فروردین اعزام راهیان نور بسیج محلات آغاز می‌شوند که پیش‌بینی می‌کنیم از 10 هزار نفر عبور کند.

وی با بیان اینکه طرح «شهید باقری» هم برای نخستین بار در آذربایجان شرقی برای کاروان خودروهای شخصی و خانوادگی مجوز صادر می‌شود، تصریح کرد: برآورد ما ثبت نام هزار و 200 نفر در این طرح است.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از معرفی مکان‌های عملیاتی و شهادت شهدای لشکر عاشورای آذربایجان شرقی در جبهه جنوب خبر داد و گفت: نمایشگاهی هم برای معرفی نقش رزمندگان آذربایجان در دفاع مقدس برپا می‌شود ضمن اینکه برنامه‌های هنری و برگزاری نمایش از دیگر برنامه‌های فرهنگی در جنوب است.

وی اعزام قشری و نخبگانی را مهمترین رویکرد در اعزام‌ها دانست و گفت: ایمنی کاروان‌ها هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اجازه تردد خودروهای غیرایمن را نمی‌دهیم. اکنون در هر اتوبوس راوی، روحانی و مدیر کاروان مستقر است که با آموزش‌های جدید و به روز بیشترین بهره‌برداری فرهنگی را از این کاروان‌ها داشته باشیم.

رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 35 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: قطعا با ادامه روند فعلی ثبت نام و استقبال بالای مردم، میزان اعزام از این آمار بیشتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار