یک نماینده مجلس:

جشنواره‌های هنری می‌تواند گردشگر جذب کند/ اعلام حمایت از «وارش»

عضو کمیسیون آموزش مجلس، گفت: جشنواره‌ای مانند «وارش» تنها مصرف فرهنگی ندارد بلکه می‌تواند آورده اقتصادی هم کنار آن باشد که این موضوع منوط به حمایت و تقویت جشنواره‌هاست.
کد خبر: ۳۳۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ - 09March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «وارش» که بهار آینده در استان مازندران برگزار می‌شود، به فارس اظهار داشت: کلا برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان‌ها مهم و تاثیرگذار است چرا که ایجاد انگیزه می‌کند، هم برای کسانی که هنرشان را عرضه می‌کنند و هم کسانی که مخاطب آن هستند.

وی افزود: البته از طرفی دیگر هم می‌تواند انگیزه‌ای برای اداره امور مختلف به خصوص در حوزه گردشگری مازندران باشد. این خطه با بهره‌مندی از طبیعت جنگل و دریا باعث جذب گردشگران خارجی می‌شود.

احمدی لاشکی تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌ای مثل «وارش» می‌تواند به جذب بیشتر گردشگران کمک کند چرا که با تولید فیلم جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم مردم مازندران را بیشتر معرفی می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نقش این جشنواره در تعامل بین‌المللی با کشور‌های حوزه دریای خزر گفت: وقتی از طرف آمریکا مورد تحریم قرار می‌گیریم و از طرف کشور‌های اطراف خلیج فارس هم با ایران همراه نیستند، به نظر می‌آید که کشور‌های حوزه دریای خزر و یا بهتر بگوییم همسایه‌های شمالی ایران بهترین ظرفیتی است که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ایران با کشور‌های حاشیه خزر از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارای مشترکاتی است؛ بنابراین خیلی خوب است که وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هم بتوانند برای اجماع آن‌ها کمک کنند.

احمدی لاشکی اضافه کرد: یقین بدانید که کار جشنواره فقط فرهنگی نیست و می‌تواند آورده اقتصادی برای منطقه داشته باشد و این منوط به این است که بتوانیم این گونه جشنواره‌ها را حمایت و تقویت کنیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا با تقویت جشنواره وارش این ظرفیت وجود دارد که بتوان استان مازندران را از طریق سینما به دنیا معرفی کنیم، گفت: بستگی دارد که ما چه مقدار بلد کار باشیم و بهتر است جشنواره‌ها را کسانی اداره کنند که اهل برنامه‌ریزی هستند.

وی افزود: اگر بخواهیم در آینده جایی در میان جشنواره‌های مهم دنیا داشته باشیم نیاز داریم که از اهل آن کمک و نظر بخواهیم که چطور می‌تواند گیراترو فراگیرتر باشد و عموم مردم را درگیر این رویداد کند، بنابراین بهترین راهکار این است که از متخصصان برای تقویت این جشنواره بهره گرفته شود.

احمدی لاشکی در ادامه نقش نماینده‌ها در پیش‌برد فعالیت‌های فرهنگی و هنری را مهم دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان دو وظیفه دارند که یکی قانون‌گذاری است و دیگری نظارت. اگر جشنواره‌ها مشکل قانونی دارند و موانعی وجود دارد که قانون آن موجود نیست، حتما ارایه کنند، حتی اگر لازم باشد ما قانونی را تصویب کنیم، بهتر است خوراک لازم را به ما بدهند و نمایندگان می‌توانند موضوعات را در قالب طرحی به مجلس ارایه نمایند و مشکلات قانونی را برطرف کنند.

وی افزود: اگر جایی هم احساس می‌کنند که نظارت نمایندگان به روند کار کمک بهتری می‌کند و باعث حمایت می‌شود آنجا را هم ما حتما هماهنگ می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: کمیسیون فرهنگی باید در اتفاقات فرهنگی حضور پررنگ‌تری داشته باشد و حمایت‌های لازم را انجام دهد و خوراک لازم را در صحن بیاورد و ما هم حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار