زندگی‌نامه شهيد «احمد قناعتی قصرالدشتی»

شهيد احمد قناعتی قصرالدشتی در یکم دی ماه 1339 در قصرالدشت شيراز ديده به جهان گشود و در اسفند 64 به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۳۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸ - 09March 2019

زندگی نامه شهيد «احمد قناعتی قصرالدشتی»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، شهيد «احمد قناعتی قصرالدشتی» در یکم دی ماه 1339 در محله قصرالدشت شيراز در خانواده ای مومن و مذهبی ديده به جهان گشود و پس از گذراندن دوران طفوليت در هفت سالگی تحصيلات ابتدايی را آغاز کرد و تا مقطع سیکل گذراند و پس از آن به شغل لوله کشی مشغول شد.

در زمان انقلاب به همراه پسر دايی خود شهيد «محسن کامياب» در مسجد رئيس احمدی قصرالدشت همراه با ديگر جوانان مومن بر عليه رژيم پهلوی فعاليت می کرد و حضوری فعال و پر رنگی داشت. 

پس از پيروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحميلی وارد عرصه جبهه و جنگ و نبرد حق عليه باطل شد، بطوريکه ازسال 1359 تا سال 64 که به شهادت رسيد بطور مستمر در جبهه بود. در سال 1361 به خدمت سربازی اعزام شد.

شهيد «قناعتی» بدر مدتی که در جبهه حضور داشت همزمان در خيابان ولی عصر و همچنين در مسجد «الرجا» پايگاه مقاومت «فجر» به همراه دوستانش تاسيس کرد و در همان محل به آموزش بسيجيان پرداخت.

وی همچنين در زمينه ورزشي نيز فعاليت داشت ودر رشته کشتی آزاد در سالن تختی به تمرين کشتی می پرداخت و در جبهه نيز به عنوان فرمانده گروهان در عمليات ها شرکت می کرد که سرانجام در  18 اسفند 1364 در عمليات والفجر 8 در منطقه فاو به شهادت رسيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار