سردار سلیمانی خبر داد؛

ثبت بیش از ۸۳ میلیون تخلف رانندگی در ۱۱ ماهه امسال

جانشین فرمانده ناجا ضمن ارائه برخی آمارهای راهنمایی و رانندگی گفت: طبق آمار‌های وزارت ارتباطات بیش از هشت هزار خدمت به مردم ارائه می‌شود که بیش از ۲۰ درصد آن توسط پلیس ارائه می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ - 10March 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح عملکرد ناجا در سال ۹۷ اظهار داشت: ارتباط نیروی انتظامی با اصحاب رسانه بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی ادامه داد: ماموریت ناجا ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای مردم، جامعه و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پنج واژه مهم سرلوحه کار پلیس است، گفت: نظم اولین واژه است که مربوط به آحاد مردم است و اگر نظم برقرار نباشد هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: برقراری امنیت در تمامی حوزه‌ها دومین رویکرد مهم ناجا و بسیار مهم است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: آرامش سومین واژه است که نیروی انتظامی به دنبال آن است و سرلوحه کار پلیس است.

سردار سلیمانی پاسداری از ارزش‌ها اسلامی را از دیگر وظیفه ناجا دانست و افزود: طبق آمار‌های وزارت ارتباطات بیش از هشت هزار خدمت به مردم ارائه می‌شود که بیش از ۲۰ درصد آن توسط پلیس ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مصام معظم رهبری گفت: پلیس ویترین نظام است و اگر کار‌ها در ناجا به خوبی انجام شود بخش مهمی از مطالبات مردم پاسخ داده خواهد شد؛ لذا اقدامات، جهت‌گیری، مشکلات پلیس و همه اموری که به پلیس مریوط می‌شود مهم و جذاب است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۳۱ میلیون خدمت در کلانتری‌ها به مردم ارائه می‌شود، گفت: در ۱۱ ماهه نخست امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر با پلیس ۱۱۰ تماس داشتند که از این تعداد بیش از ۱۷ میلیون از آن‌ها عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر به کلانتری‌ها مراجعه کردند و در راستای هر چه بهتر اجرا شدن عملیات‌ها بیش از یک میلیون نفر با مرکز ۱۹۷ تماس گرفتند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بیش از ۸۳ میلیون تخلف رانندگی در یازه ماهه امسال ثبت شده است، گفت: بیش از شش میلیون از این تخلفات خطرساز بودند.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون جرم ثبت شده که ۹۱ درصد از آن‌ها سرقت بوده است.

سردار سلیمانی گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ هزار مشمول به سربازی اعزام و بیش از ۵۶۰ هزار کارت معافیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون بدرقه متهم و زندانی داشتیم، اظهار داشت: بیش از ۸۵۹ هزار حکم قضایی اجرا و حدود پنج میلیون اوراق قضایی به مردم ابلاغ شده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش پر رنگی در ماموریت‌های ناجا دارند، تصریح کرد: خوشبختانه ناجا از گذشته تا به امروز گام‌های خوبی در راستای تقویت ارتباط با رسانه‌ها برداشته است و این همکاری‌ها باید ادامه داشته باشد.

سردار سلیمانی با اشاره به روزهای پایانی سال گفت: در خصوص چهارشنبه آخر سال اقدامات لازم صورت گرفته و هدف پلیس صیانت از سلامت مردم و برقراری امنیت است.

وی ادامه داد: پلیس با برگزاری جشن و شادی مشکلی ندارد، اما نباید به گونه‌ای باشد که سلامت، نظم، امنیت و آرامش مردم به مخاطره بیافتد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در خصوص سفر‌های نوروزی اولین اولویت ما ایجاد سفر ایمن است، گفت: در این خصوص برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و ۵۰۰ هزار نیرو از دیگر دستگاه‌ها پلیس را یاری می‌کنند.

سردار سلیمانی گفت: امسال با افزایش حجم مسافرت و آب و هوایی متفاوت مواجه هستیم پلیس اطلاع‌رسانی و هشدار‌های لازم را خواهد داد و من از مردم می‌خواهم به آن‌ها توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع سرقت و جرایم خُرد گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی با افزایش جرایم خُرد مواجه بودیم و این پیش‌بینی را می‌کنیم که در تعطیلات نوروزی با توجه به شرایط، سرقت‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: پلیس برنامه‌ریزی‌های خوبی در خصوص کاهش سرقت و تلفات رانندگی داشته است و مهمترین موضوع توجه مردم به هشدار‌های پلیس است.

سردار سلیمانی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های پلیس برای کاهش سرقت کنترل سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: نشاط بهاری، نظم و قانون مداری شعار ناجا است و امیدواریم با کمک مردم تحقق یابد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پلیس در حوزه برخورد با مفاسد اقتصادی به خوبی عمل کرد، گفت: عمده کسانی که امسال به عنوان دانه‌درشت‌های مفاسد اقتصادی پای میز محاکمه قرار گرفتند توسط پلیس دستگیر شده بودند.

وی ادامه داد: طبق گفته دولت اگر کار پلیس در کنترل بازار و حضور مستمر در بازار ارز و سکه نبود دولت نمی‌توانست به خوبی آن را مدیریت کند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به ۴۰ سال دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی گفت: از سال گذشته رییس جمهور امریکا موضوع براندازی نظام را مطرح کرد و هماهنگی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام داد و گروهک‌های ضد انقلاب را بر علیه ایران آماده کرد.

وی ادامه داد: فشار‌های آمریکا دی ماه گذشته بیشتر شد، اما مردم با بصیرت و باور به انقلاب و اسلام برنامه‌های دشمن را همچون گذشته ناکام گذاشتند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه اقتدار سیاسی و افزایش قدرت نظامی ۲ خواسته مهم مردم است، گفت: مردم ما به دنبال برآندازی نیستند بلکه مطالباتی دارند که باید مسئولین به آن‌ها پاسخ دهند.

وی افزود: دشمن در دی ماه در ۸۴ شهرستان ما با تحریک برخی‌ها به دنیال برآندازی بود، اما خوشبختانه با هوشیاری همه دستگاه‌های و مردم به جایی نرسید و حضور مردم در ۲۲ بهمن نشان داد همیشه پای انقلاب هستند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه به دشمن نشان داد هر گام ماه ۴۰ سال است و ما در ۴۰ سال آینده هستیم و شما وجود ندارید.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تهدیدات امنیتی اعم از ترور استفاده از گروهک‌های ضد انقلاب در دستور کار دشمن برای سال آینده است، گفت: دشمن از سال‌های گذشته با تحرکات مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، اما نیرو‌های مسلح با آمادگی کامل در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: دشمن با ایجاد جنک اقتصادی به دنبال موج سواری بر آن است که امیدوارم مسئولین بتوانند با ایجاد راهکار‌های مناسب جلوی آن را بگیرند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه کاهش آمار سرقت که به دلیل برخی مشکلات در جامعه شاهد افزایش آن بودیم، دغدغه جدی ماست، اظهار کرد: عمده سرقت‌ها، سرقت از منزل، خودرو و کیف‌قاپی است که البته ۷۳ درصد کل سرقت‌های کشور در ۱۰ استان رخ می‌دهد که تهران در رتبه نخست است و پس از آن نیز استان‌هایی چون غرب استان‌تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، خوزستان و... است. همچنین ۷۲ درصد از سرقت‌های رخ داده در این ۱۰ استان نیز در مراکز این استان‌ها رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه بر مالخران نیز نظارت و اشراف داشته و با بسیاری از آنان برخورد کرده‌ایم، تاکید کرد که در کل کشور ۲۰۰ هزار نفر داریم که حداقل یک پرونده سرقت در کلانتری‌ها دارند و تعداد سارقان حرفه‌ای نیز بسیار کمتر است.

سلیمانی با بیان اینکه برخورد با قاچاق جزو اولویت‌های پلیس است گفت: البته با توجه به اختلاف قیمت ارز در حال حاضر قاچاق از بیرون به داخل کاهش پیدا کرده و اولویت ما برخورد با قاچاق از داخل به بیرون است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق، ارتش و سپاه نیز به ما کمک خواهند کرد، افزود: خوشبختانه پلیس بزودی برابر هماهنگی‌های انجام شده در ۱۵۷ گمرک رسمی کشور مستقر خواهد شد. البته آغاز استقرار ما از گمرک‌های بزرگ خواهد بود.

سردار سلیمانی گفت: در کل کشور ۶۴ هزار معتاد متجاهر وجود دارد و ما امسال بیش از ۱۷۳ هزار معتاد متجاهر را جمع آوری کرده‌ایم که این نشان می‌دهد برخی از این معتادان چندبار در سال جمع آوری شده و دوباره به سطح خیابان‌ها و معابر بازگشته‌اند. اخیرا در تهران نیز بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شد که در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به ایجاد ۱۵ هزار ظرفیت در تهران برای معتادان متجاهر ادامه داد: این بار معتادان جمع آوری شده تا پایان سال آینده از اردوگاه بیرون نخواهند آمد. بنای ما این است که تا قبل از سال جدید معتادان متجاهر را در تهران جمع‌آوری کنیم و طی یکی دوماه آینده این کار را در کل کشور انجام دهیم.

وی درباره تصمیم ناجا برای شکایت از فرهاد مجیدی گفت: ما علاقه‌مند به شکایت از کسی نیستیم. در مورد این فردی هم که فرمودید ما تا امروز به این جمع‌بندی نرسیدیم که شکایتی کنیم، ضمن اینکه دوست هم نداریم این موضوع ادامه پیدا کند. این آقا تماس گرفتند و عذرخواهی داشتند و گفتند که حاضرند در حمع دوستان حاضر شده و جبران کنند لذا ما متوقف کردیم این بحث را.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه اگر کسی به پلیس تعرض کند و بر کارش هم اصرار کند ما حداکثر حساسیت را خواهیم داشت و کوتاه هم نمی‌آییم، گفت: متاسفانه ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که پلیس‌های ما نگران هستند که نکند از آن‌ها فیلمی تهیه و پخش شود. پلیس نمی‌داند که اعمال قانون کند و به وظیفه‌اش عمل کند یا مراقب دوربین‌های مخفی باشد. این رفتار سبب می‌شود که محیط برای کار پلیس ناامن شود. ما می‌گوییم از تخلف مامور ما فیلم و صوت بگیرید، اما آن را به ما بدهید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار