فرمانده گردان امام حسن (ع) در عملیات بدر؛

نقش معنویت در عملیات بدر

سرتیپ دوم پاسدار رضا هدایتی با اشاره به ارزش و معنویت صلوات، گفت: من شاهد بودم که بعد از سومین صلوات لودر با فشار پدال گاز از جا کنده شد و بیرون آمد؛ این خاصیت صلوات در جبهه بود.
کد خبر: ۳۳۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹ - 13April 2019

عملیات بدر اولین عملیات آبی‌خاکی بود که تیپ 18 الغدیر همراه با چهار گردان انجام داد، سرتیپ دوم پاسدار رضا هدایتی که در این عملیات مسئولیت گردان امام حسن (ع) را عهده دار بود در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، اظهار داشت: قبل از عملیات در موقعیت اکبر فتوحی نیروها را آموزش می‌دادیم،  آن موقعیت خیلی سرسبز و بانشاط بود و زمین‌های باتلاقی داشت.

وی با یادآوری نام و یاد شهید «حسن انتظاری» فرمانده گردان امام علی (ع) در عملیات بدر، ادامه داد:  در آن منطقه مأموریت داشتیم  در زمین‌های آنجا یک فضای آموزش احداث کنیم تا بتوانیم تاکتیک‌ها را تمرین و اجرا کنیم.

سرتیپ دوم پاسدار «رضا هدایتی» افزود: با شهید انتظاری یک مکان را توافق کردیم و  با یک دستگاه لودر و چهار نفر کار را شروع کردیم. لودر در باتلاق فرو رفت ما نا امید شدیم و نگران بودیم که اگر می‌ماند شاید منطقه لو می‌رفت.

این رزمنده دفاع مقدس تاکید کرد:  تقریباً نا امید شده بودیم که شهید حسن انتظاری گفت کنار لودر بایستید و از ته دل مخلصانه سه صلوات بفرستید من خودم پشت لودر می‌نشینم و آن را بیرون می‌آورم.

وی با اشاره به ارزش و معنویت صلوات، بیان کرد: من  شاهد بودم که بعد از سومین صلوات لودر با فشار پدال گاز از جا کنده شد و بیرون آمد؛ این خاصیت صلوات در جبهه بود.

سرتیپ دوم پاسدار هدایتی خودسازی نیروها را برای حضور در عملیات ها از شروط اصلی دانست و ادامه داد:  چون نیروها باید نزدیک به 20 کیلومتر روی سطح آب و در خشکی با دشمن درگیر می شدند، خودسازی ها بسیار موثر بود.

وی عنوان کرد: نیروهای ما در ادامه عملیات، سختی‌های زیادی را متحمل شدند، آنها در نیمه‌های شب از روی آب عبور کردند و به خشکی رسیدند.

فرمانده گردان امام حسن (ع) عملیات بدر با اشاره به مأموریتی که از طرف شهید جعفرزاده به این گردان داده شد، یادآور شد: نیروها در دو محور پیشروی کردند؛  محور اول پاک‌سازی یک  پد به ‌طرف دجله و دوم مقابل در دشت  بهم زدن تعادل دشمن بود که الحمدالله گردان ها موفق عمل کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار