حجت‌الاسلام کفیل:

ذکری که ثواب روزه ماه رجب دارد/ «رجب‌الاصم» ماه برنامه‌ریزی برای یک حرکت مفید

معاون آموزش، پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: ماه رجب، ماه برنامه‌ریزی برای یک حرکت مفید و مؤثر است. روزه این ماه، موجب خشنودی خداوند است و در این ماه، باید برنامه‌ریزی زندگی انسان متفاوت شود.
کد خبر: ۳۳۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 10March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت الاسلام محمدصادق کفیل معاون آموزش، پژوهش و فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه ماه رجب، ماه آماده شدن و می‌ها شدن عاشقان خدا است، اظهار داشت: رسول خدا (ص) هنگامی که هلال ماه رجب را می‌دیدند، می‌فرمودند: «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ، وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ، وَ أَعِنَّا عَلَى الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ، وَ لا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ»؛ بنابراین باید از خدا بخواهیم برای استفاده بهتر از ماه رجب و شعبان بهره ما را بیشتر کند.

وی افزود: خدای متعال برای هر زمانی یک وقت با فضیلتی را تعیین کرده است، مثلاً در ایام هفته، فضیلت شب و روز جمعه از همه بیش‌تر است. این به ویژگی ملکوتی زمان‌ها بر می‌گردد که آثاری بر آن مترتب است. ماه‌های رجب و شعبان هم دارای اینچنین ویژگی هستند.

حجت‌الاسلام کفیل ابراز داشت: پیامبر (ص) در این روایت می‌فرماید که رجب مقدمه رسیدن به ماه رمضان است. وقتی مقصد رمضان است، مسیر رجب و شعبان می‌شود و اگر این مسیر را طی نکنیم به مقصد هم نخواهیم رسید. در واقع اگر کسی در ماه رجب مراقبت و برنامه‌ریزی نکند، به رمضان نمی‌رسد.

ماه رجب الگوی ماه رمضان است/ ندای «أین رجبیون» تنها مختص به ماه خدا است

وی ادامه داد: ماه رجب الگوی ماه رمضان است. پیامبر (ص) در این روایت به ۲ موضوع؛ قیام و صیام اشاره می‌کنند. قیام به معنای سحر، بیداری و شب زنده‌داری است و در هیچ ماهی نداریم که منادی زمینیان را با این نام «أین» صدا بزنند. بلکه این تنها مختص به ماه رجب است «أین رجبیون».

ذکری که ثواب روزه ماه رجب را دارد

معاون آموزش، پژوهش و فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: جالب است که در هیچ ماهی، ما به ازایی برای روزه تعریف نشده است. اما در روایتى از رسول خدا (ص) آمده است: هر گاه کسى نتواند در این ماه روزه بگیرد، هر روز ۱۰۰ مرتبه این تسبیحات را بخواند، تا ثواب روزه آن را دریابد: «سُبْحانَ اللهِ الْجَلیلِ، سُبْحانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبیحُ اِلاَّ لَهُ، سُبْحانَ الاَْعَزِّ الاَْکْرَمِ، سُبْحانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّةَ وَهُوَ لَهُ اَهْلٌ».

وی افزود: در ادامه روایت نبی اکرم (ص) می‌فرماید: «وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ»، اینکه مؤمنان در این ماه چشم بر گناه ببندند و زبانشان را حفظ کنند. در واقع ماه رجب، ماه برنامه‌ریزی برای یک حرکت مفید و مؤثر است. روزه این ماه، موجب خشنودی خداوند است و در این ماه، باید برنامه‌ریزی زندگی انسان متفاوت شود و دقایقی را وقت عشق‌بازی با خالقش کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار