ما پیروزیم- ۱۱۶/

زائران شخصی راهیان نور از اسکان و تغذیه رایگان برخوردار می‌شوند

«حمیدرضا برات‌زاده» در خصوص خانواده‌هایی که با خودروهای شخصی تمایل دارند در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنند، گفت: هزینه سه روز اسکان و تغذیه متقاضیان به صورت رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۳۳۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 10March 2019

تغذیه و اسکان رایگان برای مسافران خودروهای شخصیبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «حمیدرضا برات زاده» معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت فرارسیدن 20 اسفند روز ملی راهیان نور، اظهار داشت: شعار محوری راهیان نور در سال 98 «ما پیروزیم» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه اگر بناست یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا این است که به شهدا نزدیک شویم و ببینیم چه ویژگی‌ها، افکار، روش و منشی داشتند، متذکر شد: در مناطق راهیان نور که خون‌های پاک شهدا ریخته شده احساس نزدیکی به شهدا می توان کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در خصوص اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور افزود: اگر ما اعتقاد داریم که فرهنگ عاشورا باعث زنده شدن اسلام شد؛ باور داریم عزت و تداوم انقلاب اسلامی نیز مربوط به دستاوردهای دفاع مقدس و آن دوران پرافتخار است و حقایق دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود.

اعزام بیش از 1200 دانشجو به اردوی راهیان نور

برات‌زاده تصریح کرد: حضور در مناطق عملیاتی باعث انجام این کار بسیار مهم خواهد شد.

وی در ادامه با اعلام اینکه یک هزار و 281 دانشجو به مناطق عملیاتی غرب و جنوب در سال 97 اعزام شده‌اند، گفت: 87 دانشجو به غرب و یک هزار و 194 نفر نیز به جنوب اعزام شده اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان داشت: اعزام 2 هزار و 122 دانش آموز از اول بهمن آغاز و تا 10 اسفند ادامه داشته و در این مدت 790 خواهر و یک هزار و 132 برادر اعزام شده اند.

برات‌زاده ابراز داشت: در ایام تابستان 970 نفر به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده اند، همچنین اعزام اقشار بسیج مساجد و محلات از 25 اسفند آغاز و تا 14 فروردین 98 ادامه خواهد داشت و بیش از 2 هزار نفر از این طریق به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مدت سفر هفت روز است، ادامه داد: در شب ها مراسم و محفلی تحت عنوان «شبی با شهدا» و رزمایش «مردان آسمانی» برگزار می‌شود و مراسم تحویل سال 98 را در دو یادمان شهدای عملیات بیت المقدس و نیز طلائیه برگزار خواهیم کرد.

تغذیه و اسکان رایگان برای مسافران خودروهای شخصی

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در خصوص خانواده هایی که با خودروهای شخصی تمایل دارند در این مناطق حضور پیدا کنند، اعلام کرد: هزینه سه روز اسکان و تغذیه متقاضیان به صورت رایگان خواهد بود.

برات‌زاده با بیان اینکه هزینه تغذیه و اسکان کاروان ها در استان خوزستان در سال گذشته 50 هزار تومان بوده است، متذکر شد: امسال این مبلغ 80 هزار تومان بود که با اعمال تخفیف 50 درصدی 40 هزار شده و این مبلغ جدای هزینه ایاب و ذهاب برای افرادی است که با کاروان می‌خواهند بروند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از 22 دستگاه اتوبوس ثبت نام قطعی شده و تا پایان ساعت اداری 27 اسفند مردم می‌‌توانند در کاروان‌های نوروزی بسیج ثبت‌نام کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به راویان دفاع مقدس عنوان کرد: دو گروه راوی داریم که یکی افرادی هستند که از مبدا سفر با اتوبوس همراه می‌شوند و دوم راویان استقراری هستند که در اردوگاه مستقر هستند و در مسیرهای مختلف در اتوبوس ها حضور می یابند و راویان کشوری هم در یادمان‌ها هستند.

تا کنون استانداری کمکی به راهیان نور نکرده است

برات‌زاده با اشاره به اینکه نامه ای از معاونت منابع انسانی وزارت کشور مبنی بر حمایت و پشتیبانی از راهیان نور آمده، گفت: اگرچه استانداری تایید کرده اما تا امروز کمکی برای این موضوع نشده و در صورتی که ستاد پشتیبانی از اردوی راهیان نور در استانداری تشکیل شود هزینه ها کمتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تیمی هفت نفره تشکیل شده که گزارشات و اخبار را به صورت روزانه در حوزه‌های مختلف می‌فرستند و در شبکه استانی و فضای مجازی پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها