خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۱۰)/ بمباران میگ‌های عراقی توسط جنگنده ایرانی

پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در نامه خود شرح حالی از بمباران چهار پایگاه عراقی توسط جنگنده‌های جمهوری اسلامی ایران را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۳۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 02April 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در تاریخ یکم تیر ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۲)/ بمباران میگ‌های عراقی توسط جنگنده ایرانی

تصاویر دفترچه خاطرات پاسدار شهید «مهدی محمدباقری»

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۲)/ بمباران میگ‌های عراقی توسط جنگنده ایرانی

ادامه متن دفترچه خاطرات را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«شنبه ۱۳۶۰/۱/۱۵

الان ساعت ۴:۵ بعد از نصف شب است که کلیه برادران از سنگر‌های اجتماعی آمده‌اند بیرون به خاطر اینکه گروهان یک، دیشب رفته برای حمله. دیشب از رادیو شنیدیم که هواپیما‌های جنگنده ما رفتند و بمب روی میگ‌ها (هواپیماها) عراقی ریختند و کلی خوشحال شدیم و به تهران خاموشی سخت داده شده بود و ما حالا منتظر نتیجه حمله بچه‌ها نشسته‌ایم.

یکشنبه ۱۳۶۰/۱/۱۶

الان ساعت ۹:۵۰ در حال گوش دادن به رادیو عراق هستم و تا ساعت ۱:۵ نیمه شب بیدار باشم، چون پاس بخش هستم. امروز عراقی‌ها اصلاً خمپاره نزدند و بچه‌ها همه پَکر و ناراحت هستند و می‌گویند عراقی‌ها امروز اعلام موجودیت نکردند (شوخی).

هوا بسیار تاریک است طوری که دو متر را بیشتر نمی‌شد دید یک ابر سیاه هوا را پوشانده است و امروز ساعت ۴ صبح بیدار باش از طریق بی‌سیم به ما داده شد و من هم رفتم سراغ بچه‌ها همه را بیدار کردم و با تمام تجهیزات بیرون آمدند و روی تپه پخش شدند و منتظر عراقی‌ها شدیم، ولی نامرد‌ها نیامدند و بیدار باش به خاطر این بود که بچه‌ها گروهان یک رفته بودند حمله کنند و از طرفی به خاطر اینکه هواپیمای ایران روز پیش به خاک عراق رفتند و چهار پایگاه آن را بمب باران کردند.

دوشنبه ۱۳۶۰/۱/۱۷

الان ساعت ۱۱:۱۵ است امروز صبح ساعت ۶ به بعد که من به اتفاق برادر تنها رفته بودیم برای تهیه تدارکات (غذا) دیدیم که مسئول عملیات ما (سبزه بین) به اتفاق چند نفر می‌خواهند بروند تپه شهدا چند تن شهید (جنازه) بیاورند ما هم گفتیم برویم کمک کنیم، رفتیم و همچنین جنازه شهدا فاصله آن‌ها با عراقی‌ها حدود ۴۰۰ متر بود، می‌خواهم بگویم خیلی راحت ما را می‌دیدند و ..»

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار