شهیدی که تجربه دفاع مقدس او را به دیده‌­بان جبهه مقاومت تبدیل کرد

سردار شهید «حسنعلی شمس‌­آبادی» دیده‌بان دوران دفاع مقدس پس از ۱۳ روز دیده­‌بانی و هدایت دقیق گلوله­‌های توپخانه در نبرد با تکفیری‌­های جبهه النصره در شهرک «العیس» واقع در حومه «حلب» در غروب روز ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ با نفوذ یکی از عوامل جبهه النصره به سنگر وی و هدف قرار دادن دیده راست او و به گلوله بستن پیکر این مجاهد فی سبیل الله زندگی دنیایی این سردار سپاه اسلام پایان یافت.
کد خبر: ۳۳۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 24March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار شهید «حسنعلی شمس‌آبادی» در سال ۱۳۴۷ در روستای «شمس‌آباد» جوین یکی از محرومترین روستاهای خراسان آن زمان دیده به جهان گشود.

حسنعلی در مکتب‌خانه و قبل از ورود به دبستان با قرآن و احادیث آشنا شد. او پس از گذراندن دوره مکتب وارد مدرسه ابتدایی روستا شد و تا سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد.

پس از اتمام سال سوم راهنمایی ترک تحصیل کرد. پس از چند ماه فعالیت در مغازه لوازم یدکی فروشی اتومبیل در شهر «نقاب»، وارد جهاد سازندگی شد و بیش از ۲ سال به عنوان تعمیرکار تراکتور و ادوات کشاورزی با شعار «همه با هم جهاد سازندگی» به صورت افتخاری خدمت کرد. در سن ۱۸ سالگی و در تابستان سال ۱۳۶۵ برای اولین بار عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در منطقه عملیاتی «مهران» به مقابله با دشمن بعثی پرداخت.

خدمت در کسوت پاسداری

در همین اعزام بود که به شرف پاسداری مفتخر شد و اینگونه بود که مرحله جدیدی از زندگی شهید «شمس­‌آبادی» به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی شکل گرفت.

حسنعلی در ادامه خدمت خود در کسوت پاسداری به عنوان مسئوول تسلیحات گردان «عبدالله» در منطقه عملیاتی جنوب با «انتظاری» و «محمد حصاری» مواجه می­‌شود. آشنایی این سه به دوران دبستان بر می­‌گردد و این همراهی تا پایان دوران دفاع مقدس به عنوان پاسدار توپخانه و بعد از آن نیز به عنوان دیده‌بان در مأموریت مستشاری در حلب سوریه ادامه پیدا می­‌کند.

سال 1367 با پایان یافتن جنگ تحمیلی شهید «شمس‌آبادی» مأموریت او در دیده‌بانی در میدان‌های رزم و شهادت به پایان می­‌رسد و به عبارتی از عرصه جهاد اصغر به عرصه جهاد اکبر قدم می‌گذارد. او حدود ۲۸ سال عمارگونه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه امام رضا (ع)، سپاه پاسداران نیشابور، هرمزگان، اصفهان از حریم انقلاب و نظام اسلامی پاسداری می‌کند.

عمار سپاه

برای اشاره گذرا بر این دوره از مسئوولیت شهید «شمس‌آبادی» در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان اصطلاح «اَینَ عمار» دقیق‌ترین تعبیر برای معرفی این دیده‌بان تیزبین و با بصیر انقلاب اسلامی ایران است.

سردار شهید «حسنعلی شمس‌آبادی» از جرگه عمارهای سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی بود که برای جلوگیری از نفوذ طلحه‌ها و زبیرهای زمان روشنگری می­‌کرد. سردار شهید «حسنعلی شمس‌آبادی» در سال­‌های 1388 و 1394 به عنوان پاسدار نمونه معرفی شد.

دیده‌بان دوران دفاع مقدس پس از پایان خدمت 31 ساله خود در سپاه پاسداران، چهارم اسفند سال1394 عازم سوریه شد و پس از توفیق اولین زیارت خود در بارگاه حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به همراه «محمد حصاری» همرزم دوران دفاع مقدس عازم «حلب» شد.

طلب شهادت در پیاده روی اربعین

شهید «شمس‌­آبادی» پس از ۱3 روز دیده‌­بانی و هدایت دقیق گلوله‌­های توپخانه در نبرد با تکفیری­‌های جبهه النصره در منطقه سوق الجیشی شهرک «العیس» واقع در حومه «حلب» در غروب روز ۱۷ اسفند 1394 با نفوذ یکی از عوامل جبهه النصره به سنگر وی و هدف قرار دادن دیده راست او و به گلوله بستن پیکر این مجاهد فی سبیل الله زندگی دنیایی این سردار سپاه اسلام پایان یافت.

شهید «شمس­‌آبادی» در راهپیمایی اربعین حسینی در سال 1394 به یکی از همسفران خود گفته بود که من در این زیارت شهادت در سوریه را از امام حسین(ع) طلب کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار