معرفی کتاب؛

«آن یک نفر»

کد خبر: ۳۳۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ - 11March 2019

«آن یک نفر»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «آن یک نفر» عنوان کتابی از مجموعه «طبیبان قدسی» است که به زندگی مستند داستانی شهید «احمد آتش دست» می‌پردازد. این کتاب که به کوشش «مرضیه نظرلو» به نگارش درآمده و در 9 فصل تنظیم شده است، دوران کودکی، تحصیل، مبارزات انقلابی و حضور در جبهه‌های جنگ علیه عراق و شهادت از بخش‌های مختلف این کتاب است.

احمد آتش‌دست سال 1339 در ایرانشهر متولد شد. در میانه دهه 50 شمسی وارد دبیرستان شد که مقارن شد با آشنایی مقام معظم رهبری. بعد از باز شدن دانشگاه‌ها، شهید احمد آتش‌دست ادامه تحصیل داد. احمد آتش‌دست جوانی تحصیل‌کرده، انقلابی و رزمنده بود که در تمام دوران تحصیل و فعالیت‌های متعددش، همواره در جبهه‌های جنگ نیز حضور می‌یافت. شهید آتش‌دست طی حضور در جبهه‌های دفاع مقدس در عملیات مختلفی شرکت کرد و از هیچ فرصتی به جهت حاضر شدن در جمع رزمندگان دریغ نمی‌کرد. وی در عملیات والفجر مقدماتی حضور تنها 40 روز پس از عقدش، در تاریخ بیستم مهرماه 1361 در منطقه فکه، پس از ادای نماز ظهر و عصر بر اثر بمباران دشمن به شهادت رسید. مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسب شهادت وی نوت: «در ایرانشهر در میان آن همه نوجوان و کودک، فقط یک نفر دل و روحیه  مبارزه داشت و آن احمد آتش‌دست بود.»

قسمتی از متن کتاب:

«خبر شهادت احمد را بچه‌های نهبدان با نامه به اطلاع سید علی آقا رساندند. احمد تنها محصول و ثمره روزهای تبعید ایشان در ایرانشهر بود. وقتی آقای خامنه‌ای نامه و وصیت نامه شهید را خواند، اشک در چشمانش حلقه زد و برای او نوشت:

در ایرانشهر، در میان آن همه نوجوان و کودک، فقط یک نفر دل و روحیه مبارزه داشت و آن هم احمد آتش دست بود. امید من به همین یک نفر بود. او بچه‌ها را جمع می‌کرد. مسجد را از حضور پر شور آنها رونق می‌داد. کتاب از من می‌گرفت و تقسیم می‌کرد. او تنها نماینده نسل خود در آن شهر بود که شور مبارزه داشت. بعدها هرگز رابطه‌اش با من قطع نشد و دانشجو شدنش را شنیدم و از اینکه حرب‌الهی مانده است، خدا را شکر کردم. دلم سوخت که این تنها محصول یک شهر را از دست رفته ببینم و خدا را شکر که هرگز نرفت.»

«آن یک نفر، زندگی‌نامه مستند داستانی شهید احمد آتش دست» در 228 صفحه مصور تالیف و توسط نشر «سپید جامگان آسمانی» در 2 هزار و 500 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار