در مسجد مقدس جمکران صورت گرفت؛

اعلام آمادگی هنرمندان بسیجی برای آغاز گام دوم انقلاب اسلامی

بیش از 400 نفر از هنرمندان بسیجی کشور با حضور در مسجد مقدس جمکران و امضای بیانیه‌ای به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی لبیک گفته و آمادگی خود را برای نقش‌آفرینی در پنجمین دهه انقلاب اعلام کردند.
کد خبر: ۳۳۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ - 11March 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بیش از 400 نفر از هنرمندان بسیجی دیشب به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور در حمایت از بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون آغاز گام دوم انقلاب اسلامی در سالن فرهنگی و اردوهای مسجد مقدس جمکران گردهم آمدند.

در این گردهمایی ریاست سازمان بسیج هنرمندان به همراه هنرمندان بسیجی با امضای بیانیه‌ای به ندای رهبر معظم انقلاب در آغاز گام دوم انقلاب لبیک گفته و آمادگی خود را برای نقش‌آفرینی در پنجمین دهه انقلاب اعلام کردند.

همچنین، رضا اسماعیلی مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان کشور، فرخ قاسمی از شاعران خراسان شمالی، شعبانعلی یازرلو از شاعران گلستانی، خانم مهرابی از یزد، محمد میلانی از آذربایجان غربی، عباس سیدی از ایلام، حسین اصرافیلی، مصطفی محدثی خراسانی و کرمی‌نور از همدان در حاشیه این مراسم به شعرخوانی پرداختند.

هنرمندان بسیجی کشور از دیروز به‌منظور شرکت در اجلاسیه مسئولان انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان به شهر مقدس قم سفر کرده و تا عصر امروز در مجتمع ولایت برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری کارگاه‌های تبیینی و توجیهی را دنبال خواهند کرد. بیانیه سازمان بسیج هنرمندان کشور در مورد گام دوم انقلاب اسلامی در این گردهمایی توسط کوروش زارعی از هنرمندان بسیجی کشور قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بهمن انقلاب، با هدایت امام رحمه الله، آن مرد ملکوتی، عصر استبداد و تحقیر و وابستگی را پایان داد و ایسمهای آن زمان که چونان بتهای دوران جدید، بشریت را در برابر خود به زانو درآورده بودند؛ فرو ریخت و افق نوینی پیش روی ما و جهانیان گشوده شد.

درس آموختگان مکتب انقلاب، در پرتو ایمان و اطاعت از ولی، در برابر فتنه های رنگارنگ کینه توزان، دلاورانه ایستادند تا آن نهال پاک، تناورپیکری 40 ساله گردد. امروز بار دیگر در یک پیچ تاریخی بزرگ و در هنگامۀ هجمۀ سخت و نرم دشمن، بار دیگر نوری که از بارگاه ولایت تابید، هدایتگر و بصیرت افزا شد.

امروز بیانیۀ حضرتعالی ابرهای سیاهِ بدبینی ها و بدخواهی ها را کنار زد و قلۀ سعادت را که همان ظهور تمدن نوین اسلامی است برایمان آشکار ساخت و جان ونفس دوباره ای گرفتیم. اکنون به مدد رویش جوانان انقلابی و خیزش شهید حُججیها، به ندای حضرتعالی برای ارتقاء ساحت فرهنگ و هنر به عنوان رکن رکین تمدن سازی نوین اسلامی لبیک می‌گوییم و از تمام دستگاه ها ونهادهای فرهنگی هنری می خواهیم که تلاش مجاهدانه را برای تحقق بیانیه گام دوم، وجهه همت خویش قرار دهند؛ بویژه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم تا نسبت به توقف تولید و عرضه آثار هنری (سینمایی ، نمایشی و ادبی) سیاه، بی‌هویت و تحقیر کننده غرور ملی و اسلامی که بذر یاس و ناامیدی را در جامعه میپاشد اقدام نماید، همچنین از صداوسیما میخواهیم که با تولید برنامه‌ها، سریال‌ها وآثار امید آفرین، محاصره ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ دشمن استکباری را در ﺧﻮد و دﯾﮕﺮان شکسته، ﺗﺮس و ﻧﻮﻣﯿﺪی را از ﺧﻮد و دﯾﮕﺮان ﺑﺮاﻧﺪ و ﻧﻬﺎل اﻣﯿﺪ صادق ﺑﻪ آﯾﻨﺪه را در جامعه وجوانان ﭘﺮورش دﻫد.

ما هنرمندان بسیجی به عنوان سربازان میدان جنگ نرم، هم قسم میشویم تا محکمتر و با صلابت تر از گذشته در این مسیر گام برداریم و:

ــ پیمان میبندیم تا با سلاح هنر به جنگ ناامیدیها و نا امیدسازان مردم و مسئولان برویم. ما همواره به یاد خواهیم داشت که مأیوس بودن از لطف و رحمت خدا از بزرگترین گناهان و از بزرگترین کفران نعمتهاست.پس با تمام تلاش نخواهیم گذاشت تا آراء و آثار ما و دیگران به آفت سیاه اندیشی و سیاهنمایی آلوده گردد.

ــ ما پیمان میبندیم که مُجاهدانه، هنر خود را با علم و پژوهشِ برآمده از مبانی دینی و انقلابی، مزین و غنی سازیم.
ــ ما پیمان میبندیم تا اخلاق و معنویت را سرلوحۀ رفتار،کردار،گفتار و آثار خود قرار دهیم.

ــ ما پیمان میبندیم تا قاطعانه در برابر اسراف و تجملگرایی، خواه در متن زندگی خود و خواه در فرآیند تولید آثارمان بایستیم و آموزۀ حکیمانۀ "اقتصاد مقاومتی" را به پیش شرط ضروری هرگونه فعالیت اقتصادی در حوزۀ هنر تبدیل کنیم.

ــ ما پیمان میبندیم تا استقلال ملی و آزادی مردمان خود را به بهای خون هزاران شهید حاصل شده به تاجرپیشگان، جشنواره سالاران و سلطه گرانِ رسانه بازِ غربی و شرقی نفروشیم.

ــ ما پیمان میبندیم تا سبک زندگی اصیل و متعالیِ اسلامی/ایرانی را ناموس فرهنگی خود قلمداد کنیم و حفاظت از آن در برابر سبک و شیوۀ منحط زندگی غربی را دستور غیرت و حکم فطرت بدانیم.

ــ ما پیمان میبندیم تا بیهراس از از طعنۀ سُستعنصرهای واداده، به مدد تولیدات خود، حیدرگونه از عزت ملی کشور و از فرهنگ مقاومت در هر جای جهان دفاع کنیم.

ــ ما پیمان میبندیم تا مبا تمام بضاعت هنری خویش، تحقق سرفصلهای توصیههای حضرتعالی را در عرصه هنر از مسئولان فرهنگی مرتبط در هر مقام و جایگاهی مطالبه و پیگیری نماییم.

امید آنکه در پرتو الطاف باریتعالی و تحت ارشادهای آن حکیم فرزانه، کشتی انقلاب را به ساحل تمدن بزرگ و نوین اسلامی نزدیک و نزدیکتر سازیم و علم این انقلاب را تقدیم صاحبمان حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) دهیم.

97/12/20»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار