فشار آمریکا بر هند برای توقف خرید نفت از دولت ونزوئلا

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا در یک مصاحبه خطاب به هند گفته است که این کشور باید خرید نفت از دولت «نیکلاس مادورو» را متوقف کند.
کد خبر: ۳۳۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ - 11March 2019

فشار آمریکا بر هند برای توقف خرید نفت از دولت ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه فشار‌های دولت آمریکا به دولت «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا و تداوم حمایت‌هایش از رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور، نماینده ویژه واشنگتن خواستار توقف خرید نفت این کشور آمریکای لاتین توسط هند و دیگر خریداران شده است.

«ایلیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز بر لزوم توقف خرید نفت ونزوئلا توسط هند تاکید کرده است.

این مقام آمریکایی خطاب به هند گفت: «ما می‌گوییم که شما نباید به این رژیم (دولت نیکلاس مادورو) کمک کنید و باید طرف مردم ونزوئلا را بگیرید».

به گفته نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا، این کشور از دیگر خریداران نفتی ونزوئلا هم می‌خواهد که به خرید نفت از دولت مادورو پایان دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «راوش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند در پاسخ به سوالی درباره این اظهارنظر مقام آمریکایی تاکید کرد که هند علیرغم فشار‌های واشنگتن به مراودات تجاری خود با ونزوئلا ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا در حالی فشارهایش علیه دولت ونزوئلا را تشدید کرده که حمایت‌هایش از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان ونزوئلا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار