در صحن علنی مجلس؛

وظایف صداوسیما برای تبلیغات کاندیداهای مجلس مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط تبلیغات انتخاباتی کاندیدای مجلس در صدا و سیما را مشخص کردند.
کد خبر: ۳۳۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ - 11March 2019

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، وکلای خانه ملت در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۰ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، نمایندگان ماده ۴۱ و ۴۲ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۴۱، ماده ذیل به عنوان ماده (۶۵ مکرر سه) به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۶۵ مکرر سه- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل برنامه‌ها و زمان بندی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی را به نحوی تنظیم می‌کند که امکان برخورداری نامزد‌ها از این امکانات به صورت برابر وجود داشته باشد.

ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی از طریق صدا و سیما با رعایت برابری نامزد‌ها با پیشنهاد مدیر کل صدا و سیمای استان به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان است.

همچنین مطابق با ماده ۴۲، ماده ذیل به عنوان ماده (۶۵ مکرر چهار) به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۶۵ مکرر چهار- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل در حوزه‌های انتخابیه بر عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان است.

بر اساس تبصره ماده ۴۲ در صورت تخلف دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه از احکام این ماده، مرتکب به مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها