«لباس رزم بر تن کلمات» در نشریۀ اختصاصی کتاب؛

شمارۀ جدید نشریۀ «شیرازۀ کتاب» منتشر شد

مجله «شیرازۀ کتاب» ویژه بهمن و اسفند 97 با پروندۀ مفصل دربارۀ مسئلۀ فلسطین منتشر شد.
کد خبر: ۳۳۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ - 11March 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شماره 30 و 31 «شیرازۀ کتاب» ویژه بهمن و اسفند 97 با پروندۀ مفصل دربارۀ مسئلۀ فلسطین منتشر شد.

در تازه‌ترین شمارۀ این مجله که مجمع ناشران انقلاب اسلامی آن را منتشر می‌کند، علاوه بر مرور اخبار و رویدادهای مربوط به نشر و بازار کتاب، مطالب متعددی در موضوع فلسطین درج شده است. «لباس رزم بر تن کلمات» تیتر اول روی جلد این شماره از نشریه است که به پروندۀ ویژۀ فلسطین و ادبیات آن پرداخته است. مطالبی دربارۀ نویسندگان داخلی و خارجی که به مسئلۀ فلسطین پرداخته‌اند و مرور آثار آن‌ها در این بخش موجود است.

«شیرازۀ کتاب» در این شماره دربارۀ موضوعات و کاستی‌های مرتبط با ادبیات فلسطین با چهره‌های مختلف و صاحب‌نظرانی همچون اسماعیل شفیعی سروستانی، محمدعلی آذرشب، مجید صفاتاج، یعقوب توکلی، مهدی شکیبایی، مصطفی رضایی، رضا اسماعیلی، حسن رویوران و... به گفت‌وگو نشسته است.

شمارۀ جدید نشریۀ «شیرازۀ کتاب» منتشر شد

نگاه از پشت عینک حماسه، متأسفانه آنجا بهشت بود!، صلحی که هرگز فرا نرسید، تصویر فلسطینی‌ها در ادبیات کودک آمریکا، زوال حکومت ادبی اسرائیل بر جهان، سیر زندگی و آثار محمود درویش، بزرگ‌ترین شاعر فلسطین، برخی از عناوینی است که در این شمارۀ «شیرازۀ کتاب» به چشم می‌خورد.

همچنین خوانندگان می‌توانند گزارش کاملی از «نشست تخصصی مسئلۀ فلسطین و رژیم صهیونیستی» و «نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت و فلسطین» را در این شماره مطالعه کنند و از جزئیات تأسیس جایزۀ جهانی ادبی فلسطین مطلع شوند.

در بخش طعم کتاب نیز کتاب‌های داستانی و پژوهشی دربارۀ رژیم اشغالگر قدس، یهود و فلسطین در قالب یک بستۀ پیشنهادی به مخاطبان معرفی شده است.

در پایان نیز در ادامۀ گفت‌وگوهای تفصیلی تاریخ شفاهی نشر ایران، گفت‌وگوی اختصاصی با حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی‌نسب، ناشر باسابقه که سال‌هاست مدیریت نشر جمال را بر عهده دارد، به همراه نقدی بر کتاب «احضاریه» به قلم فاطمه سلیمانی ازندریانی، منتشر شده است.

این شماره از نشریۀ «شیرازۀ کتاب» به سردبیری حسین شاهمرادی، با قیمت 20 هزار تومان و در 142 صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار