فقهی‌زاده:

اختتامیه اولین دوره جایزه جهانی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود

اختتامیه اولین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه با حضور سفرای کشور‌های اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 11March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با مهر در خصوص اختتامیه اولین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه اظهار داشت: معاونت قرآن وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در سال جاری توفیق داشت جایزه دو سالانه نهج البلاغه را به صورت بین المللی برگزار کند.

وی ادامه داد: فردا (سه‌شنبه ۲۱ اسفند ماه) نیز اختتامیه اولین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد نهج البلاغه در تالار وحدت با حضور سفرای کشور‌های اسلامی برگزار می‌شود.

فقهی‌زاده، افزود: اهمیت و جایگاه ویژه «نهج‌البلاغه» ما را بر آن داشت تا با این جایزه بیش از پیش بتوانیم در ترویج فرهنگ علوی و آموزه‌های بلند «نهج‌البلاغه» سهیم شویم و بنیاد نهج‌البلاغه نیز بتواند در این راستا به‌عنوان نخستین نهاد علمی ـ فرهنگی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده «نهج البلاغه»، با هدف شناسایی آثار و نویسندگان برتر و معرفی شایسته آن‌ها به‌عنوان جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتاب‌های برتر و دیگر مترجمان، مصححان و پژوهشگران همچنین تقویت روحیه و انگیزه‌های تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با امام علی (ع) و نهج‌البلاغه برگزار شد.

«زندگی و ابعاد شخصیتی امام علی (ع)»، «معارف و آموزه‌ها»، «ادبیات و بلاغت»، «کتاب‌شناسی، تصحیح نسخ و ترجمه»، «بخش جوان» و «بخش بین‌الملل»، بخش‌های موضوعی این جشنواره بوده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار