مسئول راهیان نور سپاه استان کرمانشاه:

دستاوردهای راهیان نور را باید تقویت کنیم

«یونس عزیزی» گفت: برای برگزاری برنامه‌ها با محوریت سالروز عملیات‌های مهم در استان کرمانشاه برنامه‌ریزی داریم و باید دستاوردهای راهیان نور را تقویت کنیم.
کد خبر: ۳۳۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱ - 11March 2019
باید دستاوردهای راهیان نور را تقویت کنیم ///تیتر با حرف اضافه شروع نمی شود// خبرها را با دقت بخوانید و اصلاح کنید// خیلی از وی استفاده شده// بازخوانی و تنظیم درست/// فاصله پاراگرافها اصلاح شود///به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرگرد پاسدار «یونس عزیزی» مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه امروز در نشست خبری روز راهیان نور با بیان اینکه چند سالی است که سال راهیان نور کشور همزمان با سالروز عملیات بازی‌دراز در استان کرمانشاه آغاز می‌شود، اظهار داشت: در سالهای نه چندان دور تعداد کمی و در حد 4 تا 5 دستگاه اتوبوس در سالروز عملیات بازی‌دراز در ارتفاعات این عملیات حضور پیدا می‌کردند، اما این آمار در سال جاری به بیش از 29 هزار نفر رسید.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه در سال 1387 تعداد زائرانی که از مناطق عملیاتی و زیارتگاه‌های دفاع مقدس در استان کرمانشاه بازدید کردند از 167 هزار نفر بیشتر نمی‌شد، افزود: این آمار امسال تاکنون به یک میلیون و 150 هزار نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده به مرز یک و نیم میلیون نفر برسد.

عزیزی اضافه کرد: از ابتدای سال راهیان نور تاکنون 205 هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در مراکز اقامتی راهیان نور استان کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: یکی از اثربخش‌ترین برنامه‌های راهیان نور برگزاری درس آمادگی دفاعی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بوده که امسال از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر از دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شده‌اند، ضمن اینکه بیش از 4 هزار نفر از دانش‌آموزان استان را نیز به جنوب اعزام کرده ایم.
 
وی در ادامه اشاره‌ای هم به اعزام اردوهای راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه داشت و افزود: امسال 947 نفر از دانشجویان استان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند، ضمن اینکه حدود 2 هزار و 500 نفر اعزام هم به مناطق عملیاتی جنوب کشور داشته‌ایم که در حال برگزاری است.
 
مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از اردوهای راهیان نور دانشجویی گفت: میزان استقبال آنقدر زیاد بود که در برخی از دانشگاه‌ها مجبور به قرعه‌کشی شدیم که البته این مایه افتخار است.
 
وی اشاره‌ای هم به استفاده از خادمان در اردوهای راهیان نور داشت و افزود: در حال حاضر در استان هزار خادم خواهر و هزار خادم برادر بدون هیچ چشمداشت مالی در حوزه راهیان نور فعالیت دارند و سال گذشته 2 هزار و 750 نفر روز در قالب اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشته‌اند.
 
عزیزی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات هیات‌های اندیشه‌ورزی در استان برای ارتقای سطح کیفی برنامه‌های اردوهای راهیان نور در استان از صاحب‌نظران برای حضور در این جلسات دعوت کرد.
 
مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه باید به دنبال تخصصی کردن برنامه‌ها و بالا بردن محتوای کارها در اردوهای راهیان نور باشیم، افزود: اردوهای راهیان نور گردشگری تعالی بخش در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... به شمار می‌رود.
 
عزیزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری از بروز دو آسیب فراموشی و تحریف در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم و در این راستا باید اردوهای راهیان نور تقویت شوند.
 
وی با بیان اینکه برای برگزاری برنامه‌ها با محوریت سالروز عملیات‌های مهم در استان برنامه‌ریزی داریم، تاکید کرد: باید دستاوردهای راهیان نور را تقویت کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار