مدیرکل بنیاد شهید یزد خبر داد؛

برگزاری سالانه بیش از ۲ هزار یادواره شهید در یزد

«احمد ابراهیمی» با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: سالانه بیش از ۲ هزار یادواره شهدا در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ - 12March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «احمد ابراهیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با اشاره به فرمان امام خمینی بعد پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه‌های اجتماعی را تقویت می‌کند، ضامن امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و عامل حرکت رو به جلوی جامعه ما است.

وی افزود: اگر امروز کشورمان در انرژی هسته‌‌ای، تکنولوژی‌های نوین، موشک‌سازی و بقیه علوم بین پنج کشور اول دنیا است، این پیروزی ناشی از تضمین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد برنامه‌های این اداره را در راستای ترویج فرهنگ شهادت برشمرد و ادامه داد: برگزاری یادواره‌ها، یادبودها، کنگره‌های شهدا در طول سال به برنامه‌ای همیشگی تبدیل شده به گونه‌ای که مردم خودجوش آن را را برپا می‌کنند و سالانه بیش از 2 هزار یادواره در سطح استان برگزار می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به ساماندهی گلزار‌های شهدا سطح استان یزد، تاکید کرد: 327 گلزار شهید در سطح استان داریم که 231 گلزار ساماندهی و 24 گلزار در دست اقدام برای ساماندهی است.

وی طرح سپاس را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل دانست و عنوان کرد: این طرح به طور مدام با حضور مسئولان استانی در حال اجرا است که در امسال بالغ بر 7 هزار بازدید از خانواده شهدا، ایثارگران صورت گرفته و این رقم در کل کشور چیزی بالغ بر 300 هزار دیدار است.

این مسئول با اشاره به نیاز مبرم استان به حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان در جامعه، عنوان کرد: مجمع فرزندان شهدا، تشکل‌های جانبازان نخاعی، مجمع پیام آور ایثار، کانون جانبازان، تشکل آزادگان و کانون فرزندان جانبازان از جمله نهادهای مردمی است که امسال تشکیل و در حال کار هستند.

ابراهیمی گفت: آرشیوی از 185 هزار فایل در قالب 3 هزار و 827 پرونده فرهنگی شهدا در این اداره‌‌کل جمع آوری شده که در اختیار افرادی که برای کارهای تحقیقاتی به آن نیاز دارند، قرار خواهد گرفت.

وی تهیه و تکمیل نرم افزار چند رسانه ای شهید بزرگوار آیت‌الله صدوقی را از دیگر برنامه‌های امسال دانست و تاکید کرد: این نرم افزار با حضور مسئولان رونمایی شده و نرم افزار جامع شهدا هم که سال گذشته اجرایی شده نیاز به بروز رسانی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با اشاره به کارهای فرهنگی بسیاری که برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان صورت گرفته، افزود: در ارزیابی‌هایی که توسط وزارت کشور انجام شد اداره‌کل شهید و امور ایثارگران یزد رتبه اول در زمینه پیگیرهای سفر ریاست جمهوری به این استان را به خود اختصاص داد.

ابراهیمی متذکر شد: تقدیر از 397 نخبگان جامعه هدف، کاشت نهال به یاد هر شهید، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران، همایش دوچرخه‌سواری، عیادت و سرکشی به جانبازان و تجلیل از جانبازان قطع نخاعی و خانواده شهدای انقلاب از برنامه‌های روز 22 اسفند ماه است، در هفته جاری صورت گرفته یا اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار