شلیک ۴۵ موشک و خمپاره توسط شبه‌نظامیان به الحدیده

شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی بیش از ۳۰ فروند موشک «کاتیوشا» و ۱۵ گلوله خمپاره به سمت منطقه «الفازه» در شهرستان التحتیا شلیک کردند.
کد خبر: ۳۳۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ - 11March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نقض آتش‌بس در الحدیده واقع در غرب یمن از سوی ائتلاف سعودی همچنان ادامه دارد و هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی روز دوشنبه بیش از ۳۰ فروند موشک «کاتیوشا» و ۱۵ گلوله خمپاره به سمت منطقه «الفازه» شهرستان التحتیا شلیک کردند.

سخنگوی ارتش یمن دیروز یکشنبه گفته بود که «طی سه روز گذشته، ۶۷۸ بار توافق آتش‌بس الحدیده توسط ائتلاف متجاوز نقض شده است که در واکنش نیرو‌های ارتش یمن و انصارالله به این تجاوز‌ها، ده‌ها تن از شبه‌نظامیان کشته و یا زخمی شدند.»

توافق آتش‌بس در الحدیده از روز بیست و هفتم آذر ماه گذشته وارد مرحله اجرایی شد، اما ائتلاف سعودی هر روز آن را نقض می‌کند.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن ۱۵ آذرماه با میانجیگری گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد به مدت یک هفته برگزار شد و نمایندگان دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن (۲۲ آذر) پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده و بنادر الصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها