عضو پارلمان عراق:

عراق هرگز گاو شیرده آمریکا نخواهد شد

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با تأکید بر اینکه عراق دارای حاکمیت مستقل است، با کنایه به عربستان سعودی گفت که عراق هرگز گاو شیرده واشنگتن نخواهد شد.
کد خبر: ۳۳۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ - 11March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، طرح ترامپ برای دریافت کل هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کشور‌های خارجی به اضافه ۵۰ درصد بیشتر و سایر امتیازات واکنش شخصیت‌های عراقی را برانگیخته است.

«کریم المحمداوی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در این خصوص به پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت: طرح ترامپ در خصوص پرداخت هزینه مالی نیرو‌های آمریکایی از سوی کشور‌های میزبان آن‌ها از جمله عراق، پذیرفتنی نیست و نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شود.

او تأکید کرد که پارلمان به زودی موضع محکمی در قبال دخالت‌های آمریکا با تصویب قانون اخراج نیرو‌های خارجی در عراق، می‌گیرد. المحمداوی حضور این نیرو‌ها را غیر قانونی خواند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق افزود: سخن ترامپ در خصوص عربستان سعودی و کشور‌های خلیج [فارس]صدق می‌کند و عراق هرگز گاو شیرده واشنگتن نخواهد بود و گروه‌های سیاسی و مردمی با حضور نیرو‌های خارجی در کشور مخالف هستند.

«ریاض المسعودی» نماینده عضو ائتلاف «الاصلاح» وابسته به مقتدی صدر نیز روز یکشنبه (دیروز) در واکنش به طرح ترامپ، گفته بود که این طرح در راستای سیاست اقتصادی واشنگتن برای تبدیل عراق به منبعی برای درآمد‌های نظامی خود است.

به نوشته هفته‌نامه «نیوزویک» برخی مقام‌های آمریکایی گفته اند که دولت آمریکا از آلمان، ژاپن و دیگر کشور‌هایی که میزبان نظامیان آمریکایی هستند خواهد خواست هزینه استقرار نظامیان آمریکایی را به طور کامل (به اضافه ۵۰ درصد بیشتر و دیگر امتیازات) پرداخت کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار