حزب‌الله: در مسیر مبارزه با فساد کاملا جدی هستیم

یک نماینده عضو حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور بر عزم جدی این جنبش در مبارزه با فساد در لبنان تأکید کرد.
کد خبر: ۳۳۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ - 11March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن فضل‌الله» نماینده کمیسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان در خلال سخنانی بر عزم جدی حزب‌الله لبنان در مبارزه با فساد تأکید کرد و اظهار داشت که در این مسیر هیچ جریانی نمی‌تواند جلوی این روند را بگیرد.

به نوشته پایگاه خبری العهد، او که در شهر «بنت جبیل» به مناسبت روز ملی «معلم» سخن می‌گفت، با بیان اینکه درآمد‌های کشور پایین است، بر مصرف دقیق درآمد‌ها در موارد ضروری و لازم تأکید کرد و گفت: افزایش هزینه‌ها به هیچ وجه نباید به حساب قشر کم درآمد یا به حساب کارمندان و کارگران بخش عمومی باشد، بلکه باید در راه پرداخت بدهی‌ها و بحران برق و کسری بودجه قرار گیرد.

او با اشاره به وجود فساد در لبنان گفت که این پرونده‌ای است که اغلب گروه‌های سیاسی به آن مثابه آتشی سوزان می‌نگرند [و به آن نزدیک نمی‌شوند]، اما پرداختن به این موضوع برای ما یک فرصت است چرا که شرایط کشور نیز در این خصوص مثبت ارزیابی می‌شود و همگان باید تحت نظارت باشند و به مسئولیت خود در مقابله با این آفت که ادارت کشور و اموال عمومی را در بر گرفته، عمل کنند.

این نماینده جبهه مقاومت در لبنان، افزود: ما در این مسیر گام برداشته‌ایم و در مرحله اول نیز اهداف اصلی ما تحقق پیدا کرده است و تمامی آن‌چه از شکایت‌ها و گله‌ها شنیده می‌شود، هیچ تأثیری بر تصمیم حزب‌الله در این باره ندارد.

او تأکید کرد که حزب‌الله پیش از این نیز با تهدیدات و سختی‌هایی مواجه بوده، اما هیچ زمانی عقب‌نشینی نکرده است و مسأله مبارزه با فساد فایده‌ای برای حزب‌الله بعنوان یک گروه سیاسی ندارد، بلکه فواید آن عائد کل لبنان می‌شود.

پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در شانزدهم اردیبهشت، سید حسن نصرالله نیز در یک سخنرانی گفته بود چارچوب ساختاری ویژه‌ای در حزب‌الله برای مقابله با فساد و اتلاف اموال عمومی تشکیل خواهد داد و شخصا بر این روند نظارت خواهد کرد.

او گفته بود: «ما ملزم هستیم که حزب ما پاک دست بوده و در فساد هیچ گونه دستی نداشته باشد».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها