آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

مهمترین رسالت روحانیت در عصر کنونی پاسداری از دستاورد‌های انقلاب است

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم گفت: مهمترین رسالت روحانیت در شرایط کنونی و در برابر توطئه‌های حساب شده دشمنان، تلاش برای پاسداری ازدستاورد‌های نظام و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۳۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸ - 11March 2019

به گزارش دفاع‌پرس از تهران، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) امروز در دیدار جمعی از روحانیون و ائمه جماعات غرب استان تهران اظهار داشت: بی هیچ تردیدی، اگر روحانیت بتوانند به رسالت خود در پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی به خوبی عمل کنند، این انقلاب زمینه ساز پیروزی اسلام در سراسر جهان به رهبری مهدی آل محمد (عج) خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ابتدای سخنان خود به فراز‌هایی از کلام امام خمینی (ره) در خصوص اهمیت هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیون اشاره کرد و گفت: به تعبیر امام راحل دشمن برای به نتیجه رسیدن اهداف خود دستپاچه نیست بلکه گاهی 50 سال برای رسیدن به هدف شوم خود صبر نموده و برنامه ریزی می‌کند و آن چه در شرایط کنونی و خصوصا در تبلیغات روانی و شبهه پراکنی دشمنان در فضای مجازی شاهد هستیم، مسأله‌ای است که در آن دوران توسط حضرت امام (ره)، پیش بینی شده بود.

آیت الله محمدی ری شهری اظهار داشت: یکی از اهداف دشمن که در بیان امام (ره) به آن اشاره شده است، این است که دشمن می‌خواهد روحانیت را از قشر‌های دیگر جامعه جدا کند و میان مردم و آنان فاصله ایجاد نماید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچنین با اشاره به نکات پر اهمیت بیان شده در بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد: دشمن از نقطه قوت ارتباط مردم با روحانیت و نقش مساجد و پایگاه‌های دینی مطّلع شده است و قصد دارد که مساجد را در اذهان و در باور عمومی جامعه، و جایگاه روحانیت را در میان مردم، تخریب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در برابر این هدف دشمن باید با هوشیاری در پی دفع فتنه‌ها بود و البته نخستین نکته‌ای که باید در این باره مورد توجه باشد این است که روحانیت باید برای علاقمند کردن مردم به اسلام و ارزش‌های اسلامی، این ارزش‌ها را در زندگی فردی خودشان پیاده کنند.

آیت الله محمدی ری شهری با استناد به روایات اسلامی، هرچه بیشتر کوتاه کردن آرزو‌های دنیوی و اقبال قلبی به سمت خدا و نیز اصلاح رابطه بین خود و خدا و همچنین حضور قلب در هنگام نماز را از عواملی برشمرد که موجب می‌شود همه خیرات و از جمله محبت مردم به سمت انسان جلب شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در این شرایط و باتوجه به فشار‌های بیرونی و همچنین مشکلات اقتصادی مردم، باید نسبت به رفتار و اقدامات هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: اکنون روحانیت به عنوان نماد انقلاب و نظام شناخته می‌شود، از این رو اگر همگی بر مسیر صحیح الهی حرکت نموده و به تکالیف خود به خوبی عمل کنیم، هیچگاه مردم دست از نظام و انقلاب برنخواهند کشید.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار