نشست بین‌المللی مین‌زدایی بشردوستانه در تهران برگزار شد

نشست بین‌المللی مین‌زدایی بشردوستانه با حضور وزیردفاع، معاون وزیر امور خارجه و جمعی از نمایندگان کشور‌های آسیایی، کشور‌های مشترک‌المنافع و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در حوزه مین‌زدایی در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ - 12March 2019

نشست بین‌المللی مین‌زدایی بشردوستانه در تهران برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، این نشست بین‌المللی به میزبانی وزارت دفاع و با هدف صدور و تبادل دانش فنی مین‌زدایی به کشور‌های آلوده به مین، انعکاس اقدامات انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران در حوره عملیات مین زدایی، افتتاح مرکز آموزش بین‌المللی مین‌زدایی در ایران و ایجاد مرکز منطقه‌ای مین‌زدایی با محوریت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

تشریح اقدامات و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه مین‌زدایی بشردوستانه، آشنایی با وضعیت آلودگی سایر کشور‌ها به مین، مهمات خوشه‌ای و مواد منفجره به جا مانده از جنگ، ازجمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

تبادل تجربیات در حوزه عملیات مین‌زدایی میان کشور‌های درگیر با معضل مین و تسهیل نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه مین‌زدایی بشردوستانه نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست علمی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران و سرویس خدمات مین‌زدایی سازمان ملل متحد همکاری ویژه داشتند.

همچنین در این نشست، نمایندگانی از کشور‌های آسیایی، کشور‌های مشترک‌المنافع شامل روسیه، ارمنستان و آذربایجان و نمایندگانی از کرواسی، بوسنی و صربستان حضور یافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها