روحانی در دیدار با نخبگان، عشایر و رهبران مذهبی عراق:

حذف مبلغ ویزا و اتصال راه‌آهن ایران و عراق/ ملت ایران همیشه در کنار عراق می‌ماند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حمایت‌های کشورمان از عراق گفت: ملت بزرگ ایران همیشه در کنار عراق بوده و می‌ماند.
کد خبر: ۳۳۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ - 12March 2019

ملت ایران همیشه در کنار عراق می‌ماندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بغداد با نخبگان، عشایر و رهبران مذهبی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

روحانی در این دیدار اظهار داشت: همه مردم جهان می‌دانند که منابع مالی‌ تروریست‌ها و اسلحه آن‌ها از کجا تأمین می‌شود.

وی افزود: مشخص است که نفت منطقه را چه کسانی به کمترین قیمت به کدام کشورها می‌فروشند. این درحالی است که استکبار جهانی از تروریسم حمایت می‌کند. نگذاریم که آن‌ها خودشان را ناجی منطقه معرفی کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران همیشه در کنار عراق بوده و می‌ماند، گفت: امروز روابط ایران و عراق بسیار ممتاز و در جهان مثال‌زدنی است و اینکه میلیون‌ها نفر در طول سال به کشور یکدیگر سفر می‌کنند، نشان‌دهنده علاقه و دوستی بین دو ملت است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در ایران و عراق تمدن هزاران ساله وجود دارد و این نقطه مشترک بین ایران و عراق است.

وی گفت: ۲ کشور می‌خواهند ارتباطی با یکدیگر داشته باشند تا دنیا بداند در زمان سختی و مشکلات، ایران و عراق در کنار هم خواهند ماند.

رئیس جمهور افزود: یکی از هدف‌های دو کشور این است که بتوانند دیگر کشور‌های مسلمان و دوست در منطقه را با یکدیگر متحد کنند تا روابط بین کشور‌های مسلمان گسترش یابد.

روحانی خاطرنشان کرد: ایران و عراق از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مکمل همدیگر هستند.

وی بیان کرد: تصمیم گرفتیم راه آهن ۲ کشور را گسترش دهیم و برای افزایش گردشگری بین ۲ کشور تصمیم بر حذف مبلغ ویزا گرفتیم. ایران اعلام آمادگی کرد که تمام آزمایشگاه‌های علوم پزشکی عراق را نوسازی کند. همچنین علاقه‌مند هستیم که دانشگاه‌های دو کشور با هم رابطه داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به علاقه‌مندی ایران برای ایجاد وحدت میان پیروان ادیان در عراق گفت: ایران در کنار تمامی پیروان مذاهب و ادیان مختلف در عراق خواهد ماند و از اینکه عراق یکپارچه و متحد باشد، استقبال می‌کند. ما این وحدت را به نفع منطقه می‌دانیم.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار