نائب رئیس مجلس مطرح کرد؛

عدم توانایی مجمع تشخیص در خصوص رسیدگی به مصوبات مجلس

علی مطهری معتقد است که مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند نسبت به مصوبات مجلس ایراد بگیرد.
کد خبر: ۳۳۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ - 12March 2019

عدم توانایی مجمع در خصوص رسیدگی به مصوبات مجلسبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، علی مطهری نائب دوم رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ اسفند) خانه ملت با استناد به اصل ۱۱۲ قانون اساسی اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه به دنبال رفع ایراداتی است که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بودجه سال جدید کشور گرفته است در حالی که مجمع تشخیص نمی‌تواند ایرادی درباره مصوبات مجلس بگیرد.

وی با توجه به این نکته که مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند مانند شورای نگهبان پس از مصوبه مجلس به آن ورود کند و خواستار اصلاح آن مصوبه باشد، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند در جریان تصویب طرح‌ها و لوایح اعلام نظر کند تا مجلس آن را مورد بررسی قرار دهد.

این نماینده خانه ملت گفت: بر این اساس بررسی ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبات مجلس درباره لایحه بودجه ۹۸ برخلاف قانون است؛ چراکه با این وضعیت در آینده به جای یک شورای نگهبان، ۲ شورای نگهبان خواهیم داشت.

در ادامه این بحث و تبادل‌نظرها، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را عهده‌دار است، در پاسخ به این تذکر گفت: ما نظرات شورای نگهبان درباره لایحه بودجه را مورد بررسی قرار می‌دهیم ودر صورتی که نمایندگان بر مصوبات خود مجدد اصرار کنند برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار