زندگی نامه شهيد «شکر الله بهمنی»

شهید «شکر الله بهمنی» در ۱۲ بهمن ۱۳۳۴ در شیراز دیده به دنیا گشود و در بهمن ۱۳۶۵ به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۳۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ - 30March 2019

زندگی نامه شهيد «شکر الله بهمنی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، شهيد «شکر الله بهمنی» در 12 بهمن 1334 در شيراز دیده به جهان گشود و اولين فرزند خانواده بود. وی تحصیلات خود را از هفت سالگی آغاز کرد و تا کلاس پنجم ابتدايی ادامه داد؛ بسيار خوش اخلاق بود و در کارها به پدر و مادر کمک می کرد.

وقتی بيست بهار از زندگيش گذشته بود با دختر دایی خود که فردی مومن و پاکدامن بود ازدواج کرد که ثمره اين ازدواج 2 دختر و 5 پسر است. آخرين فرزندش مصطفی، يک هفته بعد از شهادت پدر به دنيا آمد.

سال 1357 عضو فعال حوزه مقاومت بسيج خاتم الانبياء شد و در سال 1360 به مدت 3 ماه در فرمانداری مرودشت مشغول به خدمت بود و در ساير فعاليت هايش به مغازه داری هم مشغول بود. خصوصيات اخلاقی منحصر به فردی داشت، بسيار مهربان و دلسوز و مردمی بود و به همسر و فرزندانش علاقه بسياری داشت. اگر برای کسی مشکلی پبش می آمد هر کاری که از دستش بر می آمد انجام می داد.

شهید بهمنی در وصیت نامه خود می نویسد:

اينک که به ياری خداوند متعال و به ندای رهبر کبير انقلاب اسلامی و بزرگ مرجع جامعه تشيع حضرت آيت الله العظمی امام خمينی برای چهارمين بار فرمان ايشان را لبيک گفته و عازم جبهه های نور عليه ظلمت می باشم لازم دانستم چند کلمه ای به عنوان پيام برای اين امت اسلامی يادداشت نمایم و اميدوارم مورد عنايت خداوند متعال قرار گيرد.

اينجانب با عزم و اراده خود و دلخوش خويش تسليم حکم خداوند بوده و راهی جبهه حق عليه باطل می باشم و صرفا برای رضای معشوق به جبهه می روم.

بار آخری که می خواست به جبهه برود فضای خانه جور ديگری بود خودش می دانست که ديگر شبی که فردايش قرار بود برود بچه ها خيلی ناراحت بودند و اصرار زيادی داشتند که پدر نرود ولی او تصميمش را گرفته بود و کسی نمی توانست نظرش را برگرداند.

اين آخرين ديدار او با خانواده اش بود که سرانجام در 29 بهمن سال 1365 در جزيره مجنون کربلای 5 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار