استاندار فارس:

خطابه‌ها باید در چارچوب وضعیت حساس کشور باشد

«عنایت الله رحیمی» با تأكید بر لزوم رعایت چارچوب‌های خاص شیوه‌های بیان مطالب گفت: كسانی كه این روزها خطابه‌ای دارند، وضعیت حساس كشور را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۳۳۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 12March 2019

خطابه‌ها باید در چارچوب وضعیت حساس کشور باشدبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، «عنایت‌الله رحیمی» استاندار فارس، امروز (سه شنبه ٢١ اسفندماه) در شورای پدافند غیرعامل این استان گفت: كسانی كه این روزها خطابه‌ای دارند، وضعیت حساس كشور را در نظر بگیرند و شیوه‌های بیان مطالب را در چارچوب‌های خاص رعایت كنند.

وی با تصريح اینكه تخریب دولت و مسئولین نظام را خدمت به كشور نمی‌دانیم، گفت: برخورد قانونی لازم با مواردی كه در پی تخریب باشند، انجام خواهد شد.

رحیمی با بیان اینكه اهدافی را در پیش گرفته‌ایم كه بر انجام آن اصرار داریم، گفت: برای تحقق این اهداف هزینه‌هایی باید پرداخت شود. بخشی از مشكلات امروز هم ناشی از ایستادگی و پایمردی‌هاست.

استاندار فارس با تصریح اینكه كشور امروز نیاز به هم‌افزایی نیروهای معتقد به نظام و هشیاری و دقت نظر آن‌ها دارد، افزود: باید به سمت و سوی فضای باز انتخاباتی برویم.

رحیمی همچنین نسبت به بی توجهی برای ارائه اطلاعات به دانشگاه شیراز در حوزه شبكه‌های زیر ساختی گلایه كرد و گفت: امروز اطلاعات بسیاری از حوزه‌های زیرساختی محرمانه نیست و اطلاعات براساس ضوابط از قبل وجود داشته است.

استاندار فارس گفت: زمان بخشنامه‌ها و طبقه‌بندی‌های محرمانه، جز در موارد خاص، گذشته، چرا كه امروز ریزترین اطلاعات توسط هلی شات‌ها مشاهده می‌شود و قابل انعكاس است.

رحیمی با تاكید بر اینكه حساسیت لازم در دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافندغیرعامل باید مدنظر قرار گیرد، گفت: با توجه احساس نیاز فارس در مباحث مختلف، اقدمات لازم از گذشته در حوزه پدافندغیرعامل در دستور كار قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه مصونیت بخشی، ارتقای آستانه تاب‌آوری، ایمن سازی زیرساخت‌های حیاتی و ... از موضوعات محوری پدافند غیرعامل است، افزود: تهیه ژنرانور، بررسی موقعیت‌های نیازمند برق‌های اضطراری و سایر موارد به طور مداوم در استان بررسی می‌شود.

استاندار فارس ادامه داد: نیاز به یك نقشه راه جامع در حوزه پدافندی داشتیم كه در این راستا جلسات متعددی در دانشگاه شیراز برگزار و نهایتا منجر به انعقاد یك قرارداد شد.

رحیمی با تأكید بر اولویت‌بندی در اقدامات عملیاتی و تحقیقاتی، گفت: مطالعات پدافندعامل و غیرعامل یك شبكه در هم تنیده است اما باید هر بخش جداگانه مطالعه شود كه متأسفانه در بعضی از بخش‌ها همكاری لازم انجام نشد.

استاندار فارس با بیان اینكه مقرر شده است كه جمع‌بندی مطالعات توسط دانشگاه شیراز در قالب یك طرح جامع ارائه شود، گفت: انتظار است مطالعات و بررسی‌ها به این مهم بینجامد كه در كدام بیمارستان‌ها پد هلی كوپتر وجود دارد؟ یا چه تعداد از بیمارستان‌ها به ژنراتورهای اضطراری نیاز دارند؟ كه البته این‌ها جزو اطلاعات محرمانه نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار