استاندار اردبیل:

فرهنگ قرآنی و ایثار به صورت عملی باید ترویج شود

اکبر بهنام‎جو گفت: فرهنگ قرآنی و ایثار و شهادت فرهنگ مشترکی هستند که باید به صورت عملی در زندگی ترویج شوند.
کد خبر: ۳۳۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ - 12March 2019

فرهنگ قرآنی و ایثار به صورت عملی ترویج شودبه گزارش دفاع‎پرس از اردبیل، «اکبر بهنام‎جو» امروز سه‎شنبه در جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: با توجه به هجمه‎های فرهنگی دشمنان علیه کشور و تاثیرگذاری این فرهنگ در جامعه باید تلاش‎ها در زمینه ترویج فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی را بیشتر کنیم.

وی بیان کرد: نگاه به قرآن در استان از جایگاه خوبی برخوردار بوده و اردبیل به لحاظ فعالیت‎های قرآنی در رتبه‎های اول تا پنجم در کشور قرار دارد.

استاندار اردبیل ادامه داد : فعالیت در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی باید بر اساس برنامه ریزی و تعیین افق چشم انداز ادامه یابد.

بهنام جو افزود: دستگاه‎های اجرایی باید با توجه به ظرفیت خود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان و قاریان قرآنی در زیرمجموعه خود تلاش کنند.

وی به روستای شاخص «سوها» در امر تربیت حافظ و قاری قرآنی اشاره کرد و خواستار معرفی این روستا به عنوان روستای نمونه قرآنی در سطح استان و حتی کشور شد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: این مرکز مکان مناسبی برای نمایش دادن یادمان‎ها و المان‎های مختص شهدا و ایثارگران استان است.

وی افزود: با گردآوری نمادهای مختص شهدا و دوران دفاع مقدس در این مرکز زمینه استفاده مردم و مسافران از این ارزش‎های فرهنگی فراهم می‎شود.

تصمیم‎گیری در خصوص جانمایی ناوشکن جماران، احداث یادمان شهدای بمباران اردبیل، ساماندهی تابلوهای شهدا در سطح شهرها و روستاهای استان از موضوعات طرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار