«حماسه زینبی ۴» با محوریت تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در کرمان برگزار شد

آیین «حماسه زینبی ۴» تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت در مدرسه دخترانه حضرت مریم (س) کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ - 12March 2019

برگزاری «حماسه زینبی4» تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت در کرمانبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کرمان، «حماسه زینبی۴ » تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور خانواده معظم شهدا و دانش آموزان در مدرسه دخترانه حضرت مریم(س) کرمان برگزار شد.

در این مراسم بانو «طاهره مهدی‌آبادی» مادر شهیدان «محمدعلی و اصغر محمدآبادی» و مادر سه جانباز به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: زمان جنگ شش فرزند من در جبهه حضور داشتند و حتی همسرم به جبهه اعزام شد و هیچ مردی در خانه ما نبود.

وی با بیان اینکه فرزندم محمدعلی شش ماه بود که از ازدواج می گذشت، در عملیات والفجر سه به شهادت رسید اظهار داشت: پس از شهادت محمدعلی، خداوند پسری به نام حمزه به او عطا کرد و فرزند دیگرم در دانشگاه قبول شده بود و به او پیغام دادم که برای ثبت نام در دانشگاه به کرمان سفر کند، اما در همان ایام خبر شهادت وی را به من دادند.

وی با بیان اینکه کتاب «فصل انار» به بیان خاطرات  این شهدا می‌پردازد، ادامه داد: شهیدان «علی و محمدهژبری» که فرزندان خواهر من بودند، در دوران کودکی خانواده خود را از دست دادند و از آن زمان در دامان من پرورش پیدا کردند و هنگامی که به آنها گفتم شما به جبهه نروید، گفتند هر وقت فرزندان شما حاضر شدند به جبهه نروند، ما هم نخواهیم رفت.

در ادامه این مراسم،« فاطمه ناجی »همسر شهید «محمدحسین سیف الدینی» به بیان خاطراتی از همسر شهیدش پرداخت و گفت: سال ۱۳۶۲ با محمدحسین که فرزند یک روحانی بود ازدواج کردم و «محمدحسن» و «محمد عباس» برادران همسرم قبل از «محمدحسین» به شهادت رسیدند و در مدت ۵ سال زندگی مشترک، ایشان یا در دانشگاه تربیت معلم دانشگاه تهران تحصیل می‌کرد و یا اینکه در جبهه حضور داشت.

همسر شهید «محمد سیف الدینی» بیان داشت: همسرم در سال ۱۳۶۸ و در عملیات والفجر ۸ شیمیایی شد و هنگامی که در بیمارستان تهران با او روبرو شدم، آنچنان بدنش تاول زده بود که قابل شناسایی نبود و تنفس او دچار مشکل شده بود و سرانجام در اثر جراحات شیمیایی و در بیمارستان به شهادت رسید.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ سال از شهادت همسر من می‌گذرد افزود: در لحظات اول که خبر شهادت همسرم را شنیدم، به این مسئله فکر کردم که ایشان وظیفه ملی و دینی خود را انجام داده و الان نوبت ما است که پرچم اسلام را که به خاطر آن جنگیده، حفظ کنیم.

ناجی تصریح کرد: در این مدت سعی کردم فرزندانم را به بهترین نحو تربیت کنم و امروز ما و شما بیرق دار این پرچم هستیم و باید خودمان را در چارچوب دین قرار دهیم تا در آن دنیا سربلند باشیم و با قدردانی از شهدا، مواظب باشیم خونشان پایمال نشود.

همچنین «فاطمه حسینی، خواهر شهید حسینی و همسر شهید مدافع حرم «محمدنبی محمدی» از تیپ فاطمیون گفت: همسرم همیشه توصیه می‌کرد برای حضرت زینب(س) گریه کنید و من سعی می‌کنم به سفارش همسرم عمل کنم و به حضرت زینب (س) الگوی اسوه صبر ومقاومت اقتدا کنم.

در ادامه این مراسم یکی از دانش اموزان که در نتیجه ارتباط معنوی با شهدا، تغییراتی در زندگی وی ایجاد شده بود و به حجاب روی آورده است به بیان خاطراتی از خود پرداخت و توصیه‌هایی به دانش آموزان همسن و سال خودش عنوان کرد و در ادامه هدیه‌ای متبرکه از دستان مادر بزرگوار شهیدان محمدابادی دریافت کرد.

شایان ذکر است، این مراسم به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شد و در پایان این مراسم با شکوه از اسوه‎های صبر و مقاومت تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار