به همت حوزه هنری صورت می‌گیرد؛

اجرای نمایشی با موضوع امام خمینی (ره) در تالار وحدت

معاون فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) اعلام کرد به مناسبت سی‌امین سال بزرگداشت امام خمینی (ره) خرداد ماه نمایشی درباره بنیانگذار انقلاب در تالار وحدت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳ - 12March 2019

اجرای نمایشی با موضوع امام خمینی (ره) در تالار وحدتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست مشترک غلامرضا اصغریان، معاون فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) و کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری صبح امروز سه شنبه برگزار شد.

در این نشست همچنین ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های حوزه هنری، امیرحسین شفیعی، مدیر دفتر تولید تئاتر حوزه هنری، توحید معصومی، قائم مقام مرکز هنرهای نمایشی حضور داشتند.

غلامعلی اصغریان، معاون فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) درباره بزرگداشت امام خمینی (ره) رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گفت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر همراهی‌ها و زحمات سنگینی در حوزه همایش بر دوش داشته است. از جمله این زحمات می‌توان به برپایی همایش تئاتر مردمی خرداد و همسویی‌هایی که با ستاد بزرگداشت امام (ره) داشتند اشاره کرد.

اصغریان با اشاره به دیدار کوروش زارعی و محسن مومنی‌شریف با حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، یادگار امام (ره) و تولیت آستان امام خمینی، خردادماه سال ۹۷ در حاشیه برپایی پنجمین همایش تئاتر مردمی خرداد گفت: در این دیدار توصیه شد تا در حوزه نمایشنامه و تئاتر اثری فاخر از زندگی حضرت امام (ره) و مروری بر شخصیت ایشان توسط حوزه هنری تولید شود.

وی افزود: به این ترتیب مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از سوی کوروش زارعی و محسن مومنی‌شریف با علاقه‌مندی این توصیه را پذیرفتند و ‌پیگیری کردند. همچنین ایوب آقاخانی با جدیتی هرچه تمام‌تر نویسندگی و سرپرستی نگارش این نمایش را با همراهی یک گروه نویسندگی ۵نفره پذیرفتند و طرحی را برای آن آماده کردند.

اصغریان افزود: طرح ارائه شده آقاخانی در چند نشست با حضور نویسنده و سیدحسن خمینی بررسی و نکات مورد نظر به همراه اصلاحات روی طرح اعمال شد. امروز طرح نهایی این نمایشنامه با عنوان «در مجلس تشرف تهران» از سوی ایوب آقاخانی به ما ارائه شد. شایان ذکر است که نویسندگی این طرح اعم از جمع‌آوری اطلاعات و پژوهش‌های میدانی و کتابخانه‌ای به همراه نگارش بخش‌های گوناگون آن از سوی تیم ۵نفره آقاخانی دو ماه پیش کار خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به زحمات شبانه‌روزی تیم نویسندگی آقاخانی پیش‌بینی می‌شود تا 20 فروردین‌ماه نگارش نمایشنامه به پایان برسد و همراه با هفته هنر انقلاب در سال 98 از این نمایشنامه رونمایی کنیم. همچنین توأمان با این رونمایی، تمهیدات اجرای این نمایش را در خرداد سال آینده داشته‌ باشیم.

وی در ادامه اظهارداشت: در نظر داریم تا با همکاری‌ها و تکیه بر توانایی‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری پیش‌تولید این اثر به گونه‌ای آغاز شود تا خرداد ماه سال ۹۸ همزمان با سی‌امین سال بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) این نمایش در تالار وحدت اجرا شود.

معاون فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) با ابراز خرسندی از همکاری حوزه هنری در امور فرهنگی و هنری حرم مطهر امام خمینی و آستان مقدس حضرت گفت: پیشاپیش از زحمات مرکز هنرهای نمایشی که منجر به تولید یک اثر نمایشی فاخر می‌شود تقدیر و تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله تولید این نمایش فتح‌ بابی برای گسترش همکاری‌های حوزه هنری با ستاد بزرگداشت و آستان مقدس حرم حضرت امام (ره) باشد؛ چرا که رویکرد فرهنگی و هنری آستان مقدس حرم حضرت امام (ره) نیز مدت طولانی است کار خود را آغاز کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: رویکرد فرهنگی و هنری این آستان به آن جهت است تا زائرین حرم علاوه بر زیارت و عرض ادب به امام (ره) با مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شده در حرم با گوشه‌های متعددی از زندگانی، اندیشه و آرای، سیره و سلوک انسانی، اخلاقی، فردی و اجتماعی و... امام بیشتر آشنا شوند.

اصغریان در پایان گفت: حرم مطهر امام خمینی (ره) هر ساله میزبان زائرین و گردشگران متعدد داخلی و خارجی است که با علاقه و انگیزه‌های مختلف به حرم می‌آیند تا زیارت کنند. در نتیجه فرصت مناسبی است تا زائرین به‌ویژه در بخش‌های بین‌الملل با اندیشه‌های امام، شخصیت و زندگانی ایشان با همکاری‌های حوزه هنری در سطوح گوناگون بیشتر آشنا شوند.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تاکنون فعالیت‌های تئاتری بسیاری را با موضوع زندگی حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برپایی پنج دوره همایش تئاتر خرداد اشاره کرد.

آیین پایانی پنجمین همایش تئاتر خرداد در حسینیه جماران و با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی 15 خرداد 97 برپا شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها