آئین اختتامیه پنجمین جشنواره جام جم برگزار شد

پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۳۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ - 12March 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره جام جم امشب (سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه) در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم هنرمندان، پیشکسوتان و مسؤولان سازمان صداوسیما حضور داشتند.

۴۰ سالگی انقلاب چنین جشنی را می‌طلبید

محمد جعفر خسروی اجرای این برنامه را برعهده داشت و در ابتدای این مراسم مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه هفت و دبیر جشنواره در سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: ۱۶۵ روز کار هیات‌های داوری امروز جمع بندی شده است. چهلمین سالگرد انقلابل اسلامی می‌طلبید که ما جشنواره‌ای در همه حوزه‌ها داشته باشیم. هدف ما شناسایی گام‌های نو و جدید بود.

وی افزود: در همین راستا جشنواره در بخش‌های گوناگون مسابقات، آثار نمایشی، مستند، پویانمایی، برنامه‌های ترکیبی در حوزه‌های معارف، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، فضای مجازی، دوبلاژ، کمیته بازار و حوزه جذاب آرای مردمی کار خود را آغاز کرد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آغاز گام‌های جدید، شناسایی استعداد‌های نو و شناسایی تجربیات جدید در حوزه محتوا و ساختار دانست و اظهارداشت: امیدواریم این جشنواره گام مناسبی برای اجتماع هنرمندان در مسیر یک نهضت رسانه‌ای علیه امواج رسانه‌های بیگانگان باشد. امیدوارم این جشنواره بتواند در خدمت مردمی باشد که شایستگی بهترین برنامه‌ها را در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی دارند.

در ادامه نیز میرباقری گفت: بیش از یکصد نفر از خبره‌ترین افراد سنجش برنامه‌های ما را به صورت تخصصی برعهده گرفتند. ۱۴۰ هزار برنامه برای اینکه نظرسنجی بشود و کارشناسان ورزیده‌ای که بخش عمده‌ای از نمایندگان مردم در کشور هستند نظرسنجی را برعهده داشتند.

میرباقری تاکید کرد: ما ۱۴۰ فرد و برنامه را در مقابل مردم قرار دادیم که نظر مردم را ارائه بدهند. در بین این عناوین یک عنوان اختلال و تغییری در آراء بوجود آمد و ما مکانیزم رای دهی را به گونه‌ای طراحی کرده بودیم که رای دهنده می‌فهمید آراء به چه شکلی است و در یک شب و در یکی از موارد اختلالی به وجود آمد و رسانه ملی متوجه شد و پیگیری کرد و مصونیت و مراقبت لازم را انجام داد و از طریق فنی آن میزان آراء هم حذف شد و حوزه‌های امنیتی و قضایی را هم مطلع کردیم و مرجع ذی ربط هم آن را پیگیری کرد برای اینکه یک رای هم جابه جا نشود.

وی ادامه داد: این جشنواره با این حجم از مخاطب و همچنین تولید برای همه مخاطبان به مرحله نهایی رسید و منتخبان اعلام می‌شوند و هدف اصلی ما هم این است که کار‌های مبتکرانه‌تر مورد توجه بیشتری قرار بگیرند و ما بتوانیم راه آینده را هموارتر کنیم.

میرباقری با اشاره به اینکه دو تقاضا دارم و آن را باز هم ذکر می‌کنم. یک تقاضا در داخل رسانه ملی است و خوشبختانه رئیس رسانه ملی حمایت‌هایی که از حوزه تولید داشته علی رغم همه محدودیت‌ها بسیار خوب بوده است و از ایشان تشکر می‌کنم. یک واحد سرمایه گذاری کردن در رسانه ملی ده‌ها برابر نتیجه خواهد داشت. اگر صدای ما به قانون گذاران می‌رسد به آن‌ها این مطلب را می‌گوییم که رسانه ملی برای اینکه حال مردم بهتر بشود دارای منابع بی انتهایی است و باید سرمایه‌ها بیشتر شود؛ و مهربانانه‌تر با رسانه ملی برخورد کنند.

علی‌عسکری (رئیس سازمان صداوسیما)، مرتضی میرباقری (معاون سیما)، رضا پورحسین، مدیران شبکه‌های تلویزیونی و گروه‌های برنامه‌ساز، سیروس مقدم، محمدرضا شریفی نیا، ناصر ممدوح، منوچهر والی‌زاده، حمید گودرزی، رضا توکلی، داریوش اسدزاده، شاهرخ استخری، علی‌همت مومیوند، سیامک اطلسی، محمود پاک‌نیت، مهران رسام، پیمان قانع، محمدحسین رضوی، مسعود احمدی افزادی، رضا رویگری، ناصر ممدوح، اکبر منانی، حسام منظور، کمند امیر سلیمانی، محمد دلاوری، افشین ذی‌نوری، نجم‌الدین شریعتی، محسن تنابنده و حامد عنقا از جمله حاضران در این مراسم بودند.

پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم به داوری و معرفی بهترین‌های تلویزیون در قالب کمیسیون‌های ده‌گانه نمایشی، مسابقات، مستند، پویانمایی، برنامه‌های ترکیبی، دوبله و آماده سازی، انتخاب مردمی، ۴۰ سالگی، آگهی‌ها و فضای مجازی انتخاب بهترین آثار پخش شده در یک سال گذشته می‌پردازد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار