نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

خداوند 2 بال عقل و علم را برای خلاقیت به انسان بخشیده است

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی گفت: خداوند برای نوآوری و خلاقیت 2 بال را در وجود انسان قرار دارد که یکی عقل بوده که عامل اصلی نوآوری است و دیگری علم.
کد خبر: ۳۳۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴ - 12March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان عصر سه شنبه (21 اسفندماه) در دیدار با  «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در خرم آباد،  اظهار داشت:  خداوند انسان را با عقل، فکر، خرد و اندیشه آفریده است.

وی با بیان اینکه در میان اسامی خداوند نام خالق، فاطر و بدیع بیشتر از همه اسامی در قرآن تکرار شده است، افزود: خداوند برای نوآوری و خلاقیت  2 بال را در وجود انسان قرار دارد که یکی عقل بوده که عامل اصلی نوآوری است و دیگری علم است.

نماینده ولی فقیه با ابراز تأسف از اینکه خیلی اوقات عقل را به کار نمی گیریم، گفت: در منابع دینی تأکیدات و سفارشات زیادی راجع به علم آموزی وجود دارد و همه بسترها آماده است و خداوند توانایی های فراوانی در وجود انسان قرار داده است.

آیت الله میر عمادی با ذکر این مطلب که  به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حرکت های خوبی در زمینه علم آموزی آغاز شد، بیان کرد: خیلی از مشکلات لرستان با شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های دانش بنیان حل می‌شود چرا که کشاورزی، اقتصاد و فعالیت‌های سیاسی را در استان داریم و با قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان در کنار این توانایی ها امید به بهبودی وضیعت خیلی بالا می رود.

وی با اشاره به ایجاد مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، تصریح کرد:  تاکنون بیش از هزار جوان برتر از سوی این مجمع شناسایی شده است و در سال 97 حدود 313 نفر از این جوانان از سوی مجمع مورد تجلیل قرار گرفتند.

امام جمعه خرم آباد خاطر نشان کرد:  لرستان جوانان صاحب ایده فراوانی داریم، منتها در بروکراسی اداری قرار می‌گیرند و در نهایت ناامید می‌شوند  و افراد زیادی ایده‌های خود را تا مرحله ثبت رساندند و متوقف شدند.

آیت الله میرعمادی با بیان این مطلب که انتظار این بوده که در بخش شرکت های دانش بنیان به لرستان بیشتر توجه شود، گفت: ما  در این زمینه دو گره و مشکل داریم، که یکی کم بودن همکاری بین دانشگاه‌ها با هم و و دیگری نیز عدم همکاری شرکت‌های دانش بنیان با یکدیگر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها