بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران؛

احیای فرهنگ شهادت و ایثارگری دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در بیانیه خود، احیای فرهنگ شهادت و ایثارگری را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد.
کد خبر: ۳۳۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ - 13March 2019

احیاء فرهنگ شهادت و ایثارگری دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 22 اسفندماه روز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده‌ است:

22 اسفند فرصت ارزشمندی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدانی است که در راه رضای خدا، از وطن هجرت کردند و پا روی نفس خود گذاشته و به ندای امام و رهبر زمان خود لبیک گفته و در جبهه‌های حق علیه باطل شربت شهادت نوشیدند.

این روز بزرگ که به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) روز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نامگذاری شده‌ است، روز حرکت‌های ارزشمند برای بزرگداشت یاد شهداست. روز احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تكریم از خانواده‌های معظم شهیدان و بسیج امكانات نظام به منظور پراكندن عطر ملكوتی شهادت در جامعه است.

بزرگداشت شهیدانی که در مکتب اباعبدالله الحسین (ع) درس آزادگی آموختند و مردان صف اول جهاد و مبارزه بودند. همانان که شهادت را اوج رسیدن به حضرت دوست دانسته و پا در رکاب ولی زمان خویش آماده هجرت و آوارگی و تحمل اذیت در راه خدا شده و مبارزه با دشمن را تا سر حد شهادت دنبال کردند چرا که شهادت را نموداری از تكامل ایمان و عمل صالح و مقاومت و مبارزه و جهاد دیدند.

با نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌توان گفت که دستاورد اساسی حضرت امام خمینی (ره) همانا احیاء اسلام ناب محمّدی (ص) بوده که مهمترین ویژگی آن احیاء فرهنگ شهادت و ایثارگری بود. بنابراین موضوع شهادت و ایثارگری سکه پربهایی است که در یک روی آن باید والاترین ارزش‌های الهی را مشاهده کرد و در روی دیگر آن دستاوردها و آثار و برکات بی‌بدیل را. چرا که شهادت زیباترین و مقدس‌ترین واژه‌ای است كه دارای بار غنی و محتوای وسیعی بوده و فرهنگی گسترده دارد كه جمله جمله‌اش از حضور، نظارت، آگاهی، دقت، انتخاب، بصیرت، روشنگری، تسلیم، رضا، توكل، ایثار، تقوی، عبودیت و ایمان حكایت می‌كند.

حال در عصر انفجار اطلاعات و در زمانه‌ای كه مرزهای جغرافیایی، معنا و مفهوم پیشین خود را در ساختار جدیدی از معرفت و تحول مبنایی در حیات بشری، رفته رفته از دست می‌دهند و اقتدار ملی هر كشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد، پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویكردی واقع‌بینانه و استراتژیك بوده و تكریم و تعظیم شهیدان تلاشی مقدس است در برافراشتن پرچم‌های سرخ استقلال و آزادی بشریت، از یوغ ذلت و اسارت و گام بلندی است در راستای احیای ارزش‌های مكتب توحید و عدالت؛ زیرا كه «شهادت، مرگ در راه ارزش‌هاست» و هر شهید، مشعلی است كه در بلندای عزت و سرافرازی یک ملت، جاودانه می‌درخشد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‍‌‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ده هزار و چهارصد شهید استان مازندران و 42 شهید مدافع حرم، 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا را گرامی‌ می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها