سردار شادمانی:

تبیین نقش امام(ره) در دفاع مقدس به تدوین بیش از صدها کتاب نیاز دارد

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در بخش‌هایی از ادارات ما کم کاری و دغل بازی صورت می‌گیرد که این موارد دهن‌کنجی به شهدا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱ - 20September 2013

تبیین نقش امام(ره) در دفاع مقدس به تدوین بیش از صدها کتاب نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "علی شادمانی" در یادواره شهدای تابستان «مریانج» همدان در گلزار شهدای این شهر با اشاره به جایگاه رفیع شهدا اظهار کرد: شهدا آرزوهای معنوی بسیاری داشتند اما سر گذاشتن در دامان ائمه در زمان جان سپردن بزرگترین و مهمترین آرزوی آنها محسوب میشد.

وی ادامه داد: امروز در این مراسم دور هم جمع شدهایم تا با یادآوری یاد شهیدان متوجه مسئولیتها، ادامه راه شهدا و حماسهای که آنها آفریدند باشیم. شهدا زیباییهای بسیاری خلق کردند که از جمله آن میتوان به امنیتی اشاره کرد که امروز وجود دارد.
 
سردار شادمانی با بیان اینکه چرا شهدا از جایگاه بالایی برخوردار هستند، گفت: در زمان پیروزی انقلاب گروههای مختلفی در کشور وجود داشتند. برخی مخالف انقلاب بودند و تا پایان عمر خود هم مخالفت کردند اما عده بسیاری هم کنار انقلاب ماندند. برخی دیگر وفادار انقلاب ماندند و با شرکت در تظاهرات از رزمندگان حمایت کردند، اما عدهای دیگر اسوه غیرت، روح تمام نمای مجاهدت، دینداری و ولایتمداری بودند که راه را دراز دیدند و در مسیر انقلاب باقی ماندند.این افراد همان شهدا، جانبازان و آزادگانی بودند که هم اکنون با وجود جانبازی بالا هنوز وفادار حقیقی این انقلاب هستند.
 
وی یادآور شد: هشت سال جنگی به ایران اسلامی تحمیل شد که به مثابه جنگی جهانی بود چراکه 48 کشور دنیا به طرف مختلف عراق را تامین و تقویت میکردند. در ابتدای جنگ عراق 5000 دستگاه تانک داشت که 4000 دستگاه آن توسط نیروهای ایرانی منهدم شد و تعدادی هم به غنیمت گرفته شد اما در پایان جنگ، عراق 7000 دستگاه تانک داشت.عراق در ابتدای جنگ عراق 300 فروند هلیکوپتر داشت که 100 فروند آن توسط نیروهای ایرانی منهدم شد اما در پایان جنگ 60 فروند هلی کوپتر داشت. 300 هواپیمای عراق در زمان جنگ به طور کامل منهدم شدند اما در پایان جنگ 600 هواپیما در عراق وجود داشت. 1500 قبضه توپخانه در کالبیرهای مختلف در ابتدای جنگ در اختیار ارتش عراق بود که با وجود انهدام آنها، در پایان جنگ باز هم 3500 قبضه توپ در اختیارش بود.
 
وی با باین اینکه 350 هزار نفر از نیروهای عراقی توسط نیروهای دلاور مرد ایرانی کشته و به اسارت گرفته شدند، افزود: اما در پایان جنگ ارتش عراق شامل یک میلیون 230 هزار نفر بود.
 
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اینها همگی نشان از این دارد که شرق و غرب و اعراب منطقه به دنبال این بودند که نظام اسلامی را ساقط کنند اما این نقشه هرگز عملی نشد و دشمنان هر چه سرمایهگذاری کردند با مشت مردم منهدم شد.
 
وی با بیان اینکه امروز دیگر از ارتش میلیونی عراق و منافقانی که او را یاری کردند خبری نیست، خاطرنشان کرد: با وجود همه دشمنیها و مخالفتهای خارجی، ایران اسلامی امنترین کشور دنیاست.
 
وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم برای شهدا احترام قائل شویم باید دلیل آن را بدانیم، افزود: شهدا ستارههایی هستند برای راهنمایی مردم؛ و باید نشان دهیم که ما در راهی که آنها خلق کردند هستیم و راه آنها بی رهرو نیست و به دست فراموشی سپرده نشده است.
 
سردار شادمانی افزود: امروزه کشور در جنگی خطرناکتر از هشت سال جنگ تحمیلی قرار دارد. جنگی که مقام معظم رهبری از آن با عناوین مختلف از جمله تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی،جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و براندازی فرهنگی و نرم یاد میکنند.ماهوارههایی که امروز به خانهها راه پیدا کرده است آیا از ولایت فقیه، نماز، حجاب و عفاف و هشت سال جنگ تحمیلی سخن میگویند یا اینکه پسران و دختران ما را به سمت فرهنگ غربی سوق میدهند.
 
وی با اشاره تحریف سخنان رییس جمهور در شورای عالی فرهنگی مبنی بر مساله حجاب در یکی از روزنامهها اظهار کرد: این گونه افراد به دنبال این هستند که اسلام را دینی خنثی معرفی کنند تا به مزاج غربیها خوش بیاید.
وی تاکید کرد: باید به یاد حماسههای شهدا باشیم. اگر صدها سال از دلاورمردیهای شهدا بنویسیم باز هم به عمق مسائل پی نمیبریم، حتی تبیین نقش امام(ره) در صدها کتاب جا نمیشود.
 
سردار شادمانی اعلام کرد: غربیها موریانههایی به سمت ما روانه ساختهاند تا اسلام را بیرمق، خسته و مرده نشان دهند و کم کاری در ادارات، بیحجابی و دغلبازی همین موریانهها هستند. باید در مقابل شهدا پاسخگو باشیم، خون شهدا همچون طوماری بر گردن کمکاران و مخالفان آویزان میشود.
نظر شما
پربیننده ها