استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت الگوبرداری جوانان از سیره عملی شهدا

استاندار خراسان رضوی گفت: وصیتنامه­‌ی شهیدی را نمی‌­توانید پیدا کنید که شهید در آن علت حضورش را در جبهه مسائل مادی عنوان کرده باشد؛ لذا این ضرورت وجود دارد که جوانان از سیره عملی شهدا الگو بگیرند.
کد خبر: ۳۳۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ - 13March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت فرا رسیدن روز شهدا آیین گرامیداشتی با حضور «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم «مجید زارع» جانشین فرمانده قرارگاه شما­ل‌شرق نزاجا و جمعی از مادران، همراهان و فرزندان شهدای مناطق سه گانه بنیاد شهید و امور ایثارگران مشهد امروز (چهارشنبه 22 اسفندماه) در سالن ایثار برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: برای برقراری امنیت در جمهوری اسلامی ملت ما هزینه زیادی را پرداخت کرد. جوانان این مرز و بوم برای حفظ اسلام و انقلاب از جان خود گذشتند و حماسه عظیم پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را خلق کردند.

وی افزود: مردم کشورمان با یورش ارتش متجاوز عراق به مرزهای ایران با دست خالی از سراسر کشور به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و عازم جبهه­‌های حق علیه باطل شدند و از کشور دفاع کردند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما امروز نه تنها وظیفه­‌ی گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان آن حماسه­‌های عظیم را بر عهده داریم بلکه باید عاشق این کار باشیم و شهدا را تعظیم و تکریم کنیم.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با بهره­‌گیری از فضای مجازی و ایجاد شبهه به دنبال آن هستند تا جوانان ایران اسلامی را که قرار است در مسیر شهدا حرکت کنند و راه آنها را ادامه بدهند نسبت به دین و آرمان­‌های انقلاب اسلامی بدبین کنند، لذا باید با آشنا کردن آنها با شهدا توطئه دشمن را خنثی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه شهدا برای حفظ آرمان­‌ها رفتند خاطر نشان کرد: وصیتنامه‌­ای را نمی­‌توانید پیدا کنید که شهید در آن علت حضورش را در جبهه مسائل مادی عنوان کرده باشد؛ لذا این ضرورت وجود دارد که جوانان از سیره عملی شهدا الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی از اسلام و انقلاب دفاع کردیم. در طول هشت سال جنگ نه کشورهای عربی و نه اروپایی­‌ها و نه هیچ کس دیگر با ما نبود. آمریکایی‌­ها و صهیونیست­‌ها هم به طور مستقیم از ارتش بعث عراق حمایت می­‌کردند.

رزم‌­حسینی تأکید کرد: آنچه جمهوری اسلامی را تا به امروز سربلند نگه داشته استقامت، امید و پایداری است. صداقت، شفافیت و راستگویی رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

استاندار خراسان رضوی پشتیبانی جنگ را مرهون تلاش‌­های مردمی دانست و بیان داشت: با گذشت 30 سال از پایان جنگ باید با مردم صادقانه به گفت و گو نشست و این مسئله رمز موفقیت ما خواهد بود. اگر حقایق و مشکلات را با مردم مطرح کنیم و آنها را به همکاری دعوت کنیم بسیاری از معضلات حل خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: اگر می­‌خواهیم راه شهدا ادامه پیدا کند و آرمان­‌های این عزیزان همچون خون سید الشهدا(ع) حفظ شود باید راستین باشیم و استقامت کنیم و جوانان را با شهدا به عنوان الگوهای این کشور آشنا کنیم. اگر کاستی­‌هایی هست ما مدیران و کارگزاران مقصر هستیم و قصوری متوجه شهدا، ایثارگران و ولی فقیه نیست. ما باید حرف، عمل و نیت­‌مان درست باشد.

وی در پایان گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را در جای جای استان خراسان رضوی عملیاتی کنیم و با بهره‌­گیری از توانمندی مردمی در این مسیر گام برداریم مطمئناً رفاه مردم بیشتر خواهد شد.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی از 22 دستگاه اجرایی و رسانه که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارند تجلیل کرد.

همچنین در پایان این مراسم از مجموعه ایثارنامه که شامل 72 کتاب متنی ، صوتی و نرم افزار چند رسانه‌ای در خصوص 72 شهید شاخص خراسان رضوی است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار