مراسم تجلیل از کاروان قرآنی انقلاب برگزار شد

مراسم تجلیل از دست اندرکاران کاروان قرآنی انقلاب با حضور شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ - 13March 2019

مراسم تجلیل از کاروان قرآنی انقلاب برگزار شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از دست اندرکاران کاروان قرآنی انقلاب با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن، امیر سرتیپ پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش،امیر سرتیپ گلفام جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در این مراسم اظهار داشت: رادیو قرآن اولین شبکه رادیویی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که فعالیت خود را آغاز کرد. این در حالی است که طی سالیان بعد شبکه های متعدد دیگر رادیویی افتتاح شد. اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا اولین حرکت توسعه رسانه رادیو در ایران با افتتاح رادیو قرآن همراه شد باید گفت اساسا کلید حل مشکلات زمینی در آسمان است. نگاه جمهوری اسلامی، بلند مدت و استراتژیک است. قرآن کتاب اسلامی و دستور العمل اداره جمهوری اسلامی است تا بر اساس آن برای شکل گیری تمدن اسلامی، یک مرجع و دستور العمل جهانی باشد.

وی در ادامه گفت: امروز ذیل قرآن و برکاتی که از این منبع پر فیض بهره مند می شویم، باید شناخت خوبی از راهمان داشته باشیم و تمام کارهایمان را با قرآن محک بزنیم . اگر می خواهیم اقدامی انجام دهیم بررسی کنیم که عملکرد ما تا چه میزان مطابق با قرآن است. رادیو قرآن به عنوان پایگاهی برای معرفی کتاب خدا انتخاب می شود تا بر اساس آن، انس با قرآن با هدف پیاده کردن بند بند مضامن قرآنی برای زندگی مد نظر قرار بگیرد.

معاون صدای رسانه ملی افزود، انس با قرآن می تواند به عنوان یک مدخل خوب برای بهره مندی بیشتر از آن باشد. کاروان قرآنی انقلاب دقیقا در این مسیر قرار دارد و رادیو قرآن به جای اینکه خود را در استودیو محدود کند و صرفا محافل قرآنی را تشکیل دهند، عرصه عرضه قرآن را به سطح جامعه می برد تا مشخص شود از این محیط جدید تا چه میزان بهره مندی تازه به دست می آید. قطعا این موضوع یک حرکت جدی هست تا مردم بتوانند انس بیشتری با قرآن داشته باشند . امروز که در آستانه نوروز 98 و ورود به دهه پنجاه انقلاب هستیم، مفتخریم که جمهوری اسلامی هزاران نفر چهره قرآنی شناخته شده و عاشقانی دارد که حضور آنها بسیار موثر است.

معاون صدا با اشاره به تعامل شایسته میان جامعه قرآنی کشور و رسانه ملی خاطر نشان کرد: تکلیف جامعه قرآنی وقتی اضافه می شود که ما مطالبه عمومی مردم را روایتگری می کنیم. وقتی این مطالبه گری از طریق رسانه ملی مطرح می شود این تکلف برای همه از رادیو تا اهالی قرآنی وجود دارد. رادیو قرآن دریچه های تازه ای برای تعامل بیشتر و انس فراگیر مردم با قرآن را باز کرده است.

امیر سرتیپ پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در خصوص نقش قرآن در مواجه با جبهه استکبار گفت:برگزاری حرکت های بزرگ معنوی دقیقا در خط مقدم مبارزه با استکبار و جبهه مقابل قرآن هراسی است و با عزیز نگاه داشتن قرآن زمینه گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی را در کشور و جامعه رقم می زنیم. در روزگاری که دشمن استکباری با جنگ نرم به دنبال تخریب بنیاد های اعتقادی است ،توسل و تمسک به قرآن بهترین راه دفاع و مقابله با این هجمه هاست. همانطوری که کاروان قرآنی انقلاب به شهرهای مختلف کشور رفت، امروز روزی است که همه باید به سمت قرآن بیاییم و آنرا را به متن زندگی وارد کنیم.

در این مراسم علاوه بر خبرنگاران و همراهان کاروان قرآنی انقلاب، از سید مرتضی حسینی مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید محمد جواد شوشتری مدیر عامل خبرگزاری ایکنا، بزرگی مدیر عامل بنیاد علوی، حجت الاسلام محمد مظفری نژاد رئیس عقیدتی سیاسی نداجا، حجت الاسلام عبدالنبی صداقت نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه، حسن مدنیان متولی موقوفه حاج اسماهیل مدنیان و دارالقرآن امام رضا، مهندس غیاثوند مدیر کل فنی صدا، محسنی فرد رئیس هئیت مدیره بنیاد خیریه حضرت مریم، محسن عرفانی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما و سعید خال شهردار حرم امام خمینی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار