ویژه برنامه بزرگداشت روز شهید در استان مرکزی برگزار شد

ویژه برنامه بزرگداشت روز شهید با حضور مسئولین ارشد استانی و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگر برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ - 13March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، مراسم بزرگداشت روز شهید در  ۲۲ اسفند ماه ١٣٩٧ با حضور مسئولین ارشد استانی و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار شد.

«مرتضی انصاری فر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز شهید اظهار داشت: نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و این نهاد فرهنگی که از دل انقلاب جوشیده است میکوشد تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم بردارد.

انصاری فر گفت: بعد از شکل گیری نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تاسیس شد که ریاست جمهور به عنوان رئیس و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان دبیر این شورا انتخاب شدند.

وی با اشاره به این از 22 اسفند ماه سال 1382 «روز شهید» نامگذاری شده است گفت: بحمدالله این روز در خاطر مردم ما ثبت شده و روز به روز در فرهنگ ایران جایگاه بهتر و با عظمت تری پیدا می کند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: از جمله اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی به مناسبت روز شهيد می توان به احداث مجتمع  فرهنگی ورزشی و  توانبخشی خانواده شهدا و ایثارگران و اجرای طرح سپاس و دیدار از خانواده های معظم شهدا اشاره کرد.

وی گفت: ویژه‌برنامه‌های روز شهید از ۱۵ اسفند ماه و با تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت شروع‌شده است. همچنین کاشت نهال به مناسبت روز شهید و هم‌زمان با روز درختکاری، برگزاری جام کشتی با نام مبارک «جام شهدا» با حضور ۶ استان در رده سنی نوجوانان و نونهالان و برنامه ۵۰۰ مسجد ۵۰۰ یادواره از جمله برنامه های بنیاد شهید به مناسبت روز شهید بوده است. ضمنا در روز پنج شنبه 23 اسفند ماه نیز گلباران و اهتزاز پرچم در گلزار شهدای اراک انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار